We are coming in the Single Digits - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu We are coming in the Single Digits - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

We are coming in the Single Digits

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

17 December 2013 | Verenigde Staten, Chicago

Ik kom erachter dat het bijna 2 maanden geleden is dat Hans het laatste bericht op mijn blog heeft geplaatst. Dus weer terug voor een nieuw verslag.
Nadat Hans vertrokken was, kwam ik weer in mijn eigen ritme. Door de week werken en in het weekend proberen te genieten van Chicago. Ik heb de botanische tuin bezocht. De tuin is niet zoals in Sydney midden in de stad, maar 45 minuten met de trein. Ik had mijn fiets meegenomen in de trein, zodat ik de afstand van station naar de tuin sneller af kon leggen. Het was handig maar met de grote opstap in de trein, doe ik het de volgende keer zonder fiets. Het is een mooie tuin die ik zeker in andere seizoenen nogmaals gaan bezoeken.

Donderdag 17 oktober ben ik naar Nederland gevlogen. Het weekend voor de verjaardag van mijn moeder had Quirinus een familie-middag/avond georganiseerd. Nu ik niet meer zover weg woon, wilde ik het niet aan me voorbij laten gaan. Zaterdagmiddag hebben we rondwandeling in Geertruidenberg gedaan met als afsluiting het beklimmen van de Gertrudistoren. De dag werd afgesloten met diner in ZuzenZooz.
Ik ben ruim 2 weken in NL gebleven, zodat ik ook mijn verjaardag daar zou vieren. Door de week ben ik naar Amsterdam gegaan om te werken. Het 2de weekend stond de 10km van Etten Leur op het programma. Samen met Pieter heb ik die gelopen. Heel leuk dat we samen gelopen hebben, zodat ik een nieuw PR kan opschrijven van 56:51. De rest van het weekend werd besteed aan vrienden opzoeken en een beetje rommelen in de tuin.
Mijn verjaardag heb ik gevierd met de familie in mijn eigen huis. Het laatste weekend waren er nog aantal familiebezoeken en toen kwam de reis terug naar Chicago.

Ik ben niet lang alleen geweest want neef Bart arriveerde eind van de week.

Uit Chicago komt de bekende architect Frank Lloyd Wright. Samen met Bart zijn we huizen van hem gaan bekijken. De eerste zaterdag gingen we naar Robie House in Hyde Park (omgeving waar Barak Obama heeft gewoond). We doen de rondleiding door het huis. Heel mooi en voor die tijd zeer modern. De tweede zaterdag zijn we naar Oak Park gegaan, waar we de Studio bezochten. Hier heeft hij samen met zijn gezin 20 jaar zelf gewoond en gewerkt. Daarnaast maakten we ook nog een wandeling door de wijk, want hier staat ook een aantal huizen die door hem zijn ontwerpen.
Natuurlijk kan de River Tour niet ontbreken. Het is fris, dus besluiten we de 1 uur durende toer te doen. We hadden een gids die uitvoerig sprak over de nieuwbouwplannen langs de rivier.

Door de week vermaakte Bart zichzelf overdag. Maandagavond verraste hij me met een heerlijke ovenschotel. Dinsdagavond zijn we naar een lezing van Deepak Chopra geweest. Donderdagavond zijn we naar de Blackhawks (ijshockey) gegaan en zaterdagavond de Bulls (basketbal). Bart was onder de indruk van de sfeer in het stadion beide avonden.
Bart trakteerde me vrijdagavond op een etentje bij David Burkes’s Primehouse. Het was heerlijk. We hebben een leuke week samen gehad.

Donderdag 28 november was het Thanksgiving Day en werd ik uitgenodigd om mee te gaan dineren met de familie van collega Coleen. We hadden een gezellige middag in het favoriete restaurant van de ouders van Coleen.

Sinds ik terug ben van NL is het voor Chicago begrippen koud. We hebben al een paar keer sneeuw gehad en vorige hadden we -18 graden Celsius.

In Amerika wordt de temperatuur uitgedrukt in Fahrenheit. Als de temperatuur beneden -12 Celcius komt dan zeggen ze hier ‘we are coming in the single digits’.

Nog 1 week werken en dan heb ik vakantie. Ik vlieg 24 december naar Australie en ga vrienden bezoeken in Sydney en Perth.

Vanaf deze plaats wens ik iedereen FIJNE KERSTDAGEN en VOORSPOEDIG 2014! .

  • 17 December 2013 - 06:45

    Sandra:

    Alvast een hele fijne vakantie!

  • 17 December 2013 - 08:19

    Joke:

    Heel veel plezier in Sydney en geniet daar maar even van het warme weer met dubbele cijfers ;-)

  • 17 December 2013 - 09:20

    Linda:

    Lekker gaan genieten in Sydney en een bezoek aan het Taylor strandje kan niet ontbreken natuurlijk he!!
    X

  • 17 December 2013 - 12:25

    Qu:

    Alvast heel veel plezier toegewenst in (onder meer) Sydney.
    Want ik begrijp van Hans dat je nog gaat reizen in Australië (Perth?).
    Houd ons maar op de hoogte.
    Voor je gaat spreek ik je nog wel.
    Wel gek dat je 25 december 2014 niet zal meemaken, toch?

    werk ze !

    Qu

  • 17 December 2013 - 15:45

    Marian:

    Jij ook fijne dagen en een mooie vakantie
    Geniet er van
    Marian

  • 17 December 2013 - 20:36

    Rino En Ria:

    Fijne vakantie en de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.

  • 17 December 2013 - 22:22

    Q&A :

    Nou nou Liesbeth, bepaald geen saai leven.
    ! ! maar je vergeet NL toch niet . . . .
    Fijne dagen en succes in het nieuwe jaar.

  • 19 December 2013 - 22:17

    Wim:

    Yo Liesbeth,

    Mooi weer wat van je te horen, een hele fijne kerst en een gelukkig 2014 !

  • 06 Januari 2014 - 22:24

    Nick Renders:

    Goedemiddag Liesbeth,

    Mijn naam is Nick Renders en ik werk voor het Radio 2-programma De Heer Ontwaakt van de VARA. Hopelijk lees je dit op tijd, maar we zouden het leuk vinden om morgenvroeg onze tijd, dus vanavond jouw tijd, even te bellen over de situatie in het noorden van de VS op dit moment. We zien namelijk veel koude beelden vanuit Chicago en we zijn wel benieuwd hoe het daar koud. Zou dat kunnen? Ik hoor het graag!

    Met vriendelijke groet,
    Nick Renders
    De Heer Ontwaakt - VARA! - Radio 2

  • 09 Januari 2014 - 16:42

    Joke:

    Ben je alweer in het barre Chicago of nog in het warme Sydney?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Liesbeth

Voor het bedrijf Abn Amro clearing Chicago?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 105329

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 30 September 2014

Mijn tweede reis - Chicago

08 November 2007 - 01 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: