Zomer Chicago 2014 (New York - Toronto) - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Zomer Chicago 2014 (New York - Toronto) - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Zomer Chicago 2014 (New York - Toronto)

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

27 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Chicago

Het heeft even geduurd maar hier dan weer een verslag.

Na Hans kreeg ik bezoek van broer Quirinus en zijn vrouw Marianne. Helaas hadden ze vertraging en moesten in het vliegtuig horen dat Nederlands voetbalteam gewonnen had van Spanje. De vakantie kon niet beter beginnen. De eerste dagen hebben we samen de stad verkend.

Zaterdag heb ik ze de loop (business district), Millennium park en Grant park laten zien. In Grant park was blues festival en hebben we bij een paar stands staan luisteren.
Zondag heb ik ze meegenomen naar Old Town. Er was art fair. We hebben mooie dingen bewonderd. Daarna zijn we verder gewandeld naar Lincoln park en langs het meer weer naar mijn appartement.

Ik moest maandag weer gaan werken en zijn ze samen op pad geweest. Voor de 2de wedstrijd van het Nederlands team, zijn Quirinus en Marianne richting kantoor gekomen. Zodat we met collega’s de wedstrijd konden zien.

Vrijdag zijn we naar New York gevlogen. Doordat we een vroege vlucht hadden en alles op schema verliep, waren we al voor lunchtijd ingecheckt. Na de lunch zijn we naar ground zero gegaan. Tov van de vorige keren dat ik er ben geweest, is het nu direct toegankelijk en word je ook niet meer gefouilleerd. Helaas was de rij voor het museum te lang en besluiten we de volgende dag terug te komen.

Vrijdagavond hadden we afgesproken met Nancy Kamp in Bryant park. Van Bryant park zijn we een restaurant op gaan zoeken. Het werd Italiaans restaurant dicht bij Time square.

Zaterdag stond als eerste het Vrijheidsbeeld op het programma. Daarna liepen we weer naar Ground zero. Helaas was de rij van het museum weer te lang. Gelukkig vond Quirinus een mooie wandeling die door een aantal wijken van Manchester zou gaan. Vervolgens hebben we de The High Line opgezocht. Het is park op verhoogde spoorweglijn. Prachtig aangelegd en onderhouden.

Zondag was ik vroeg opgestaan om hard te gaan lopen in Central Park. Daarna weer richting het museum van Ground zero. We waren nu zo slim geweest om kaartjes via internet te bestellen. Het was indrukwekkend.
Na het museum zijn we naar Central Park gegaan. Er was van alles te doen in het park. Via Broadway en Rockefeller tower zijn we naar het hotel gegaan.

Maandag hebben we een heerlijk ontbijt op in een Frans restaurant. Na de voetbalwedstrijd zijn we weer richting het vliegveld gegaan. Met ruim 3 uur vertraging waren we weer in Chicago.

De dinsdagavond (burgeravond) viel helaas letterlijk in het water. Net nadat de hamburgers geserveerd werden, begin het te hozen. Schuilend hebben we ze opgegeten.
De rest van de week hebben ze in Chicago rondgebracht.

Helaas is de zomer in Chicago niet zo goed als we gehoopt hadden. Ik heb nog wel aantal dingen ondernomen, zoals bezoek aan Ravina (Lord of the rings), dierentuin en botanische tuin.

Ik zou het bijna vergeten, maar ik ben begin juli naar Toronto gevlogen. Naast Toronto heb ik ook de Niagarra watervallen bezocht.

Eind van de week komt Hans weer naar mij. Zondag gaan we dan samen naar Yellowstone nationaal park en Denver.

• 27 Augustus 2014 - 09:14

Mary:

Hoi Liesbeth,

Wat fijn dat jouw familie regelmatig naar je toe komt! Geniet maar weer lekker als Hans er is!!! Fijne vakantie!

Groetjes, de kieboompjus

• 28 Augustus 2014 - 08:16

Ria:

Gezellig dat Hans weer komt geniet er maar van. Fijne tijd samen.

• 29 Augustus 2014 - 14:16

Toon:

Hoi Liesbeth,

The High Line (park) herken ik nog als toeristische tip van "Vlaanderen vakantieland" (eigenlijk een misleidende naam, want altijd komen ook buitenlandse trips aan bod) op Belgie/ TV 1. Jullie hebben duidelijk meer dan de "overbekende" dingen van New York gezien.

En voor straks: heel veel groeten aan Hans en een fijne reis toegewenst!

Toon

• 29 Augustus 2014 - 17:57

Marian:

Mooi verslag Liesbeth
    We hebben een super tijd gehad bij jou
    Maak er met Hans ook weer een mooie vakantie van
    Groetjes Qu en marian

• 31 Augustus 2014 - 08:08

Pieter:

Dag Liesbeth
    Blijf lekker genieten van al het moois in Amerika!
    Wij zijn erg benieuwd naar jullie ervaring in Yellowstone. Nog even een tip, Hans pak gewoon een bakje thee i.p.v. van chilisoep.
    en Liesbeth veel succes met de voorbereiding van DE MARATHON van NEW YORK, het lijkt voorspoedig te gaan. Zorg goed voor jezelf