Bezoek Sydney en Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Bezoek Sydney en Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Bezoek Sydney en Perth

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

16 Februari 2014 | Australië, Perth

Echt winter in Chicago.
Zoals jullie weten maak ik een echte weer mee. De winter begon al vroeg (half November) en duurt nog steeds. Laatste 3 maanden is de temperatuur maar 5 dagen boven nul geweest. Er is ook regelmatig sneeuw gevallen. Afgelopen vrijdag zei een college daar ligt nog sneeuw van vorig jaar.
Begin januari heeft Chicago de eerste koude golf gehad. Op dat moment was ik nog in Australië en heb daar niets van meegemaakt. We hebben daarna nog een aantal dagen onder de -20 graden. Het is dan goed kleden en zorgen dat je handen en oren goed beschermd zijn. De winterjas en laarzen zijn dus goed van pas gekomen.

Het is weer even geleden dat ik geschreven heb en moet dus inhalen.
24 december vloog ik ‘s avonds naar Los Angeles om vanuit daar verder te vliegen naar. Ik was die dag al vrij. Het was een zonnige dag maar de temperatuur was -15.
1ste kerstdag heb ik overgeslagen, want ik kwam 2de kerstdag in Sydney aan. De eerste dagen verbleef ik bij oud-collega. Heel gezellig en veel gegeten. Het was zonnig, zodat we veel buiten waren.

Na 3 dagen ben ik doorgevlogen naar Perth om Esther, Jurgen en Brecht op te gaan zoeken. Ze zijn in juni van Sydney naar Perth verhuisd. Brecht is ruim 13 maanden oud. Ik ben daar 1 week geweest. Met Esther en Brecht hebben we de stad Fremantle en badplaats Cottesloe. In de haven van Fremantle ligt de replica van Duyfken en in het scheepswrakmuseum liggen resten van de Batavia die vlak in buurt gezonken is.
Ik ben met een georganiseerde reis de Pinnacles gaan bezoeken. De Pinnacles ligt in een waar woestijnlandschap in Nambung National Park, waar de verweerde rots pieken van de Pinnacles uit gele zandduinen oprijzen. De gele zandhuizen zijn contrast t.o.v. de witte stranden die hier zijn. We hebben ook nog geprobeerd om te snowboarden in het zand, of te wel zand boarden. Helaas was het zand te stroef.
Oudejaarsavond hebben we met drieën gevierd. Het was wel raar want er was geen vuurwerk. Drie uur van te voren hadden we het vuurwerk op tv gezien en dat werd om 12uur weer uitgezonden. Nieuwjaarsdag hadden Esther en Jurgen met Nederlandse vrienden afgesproken bij een strandje.

Na een leuke week in Perth vloog ik weer terug naar Sydney. Ik had een nachtvlucht en landde vroeg. Het was te vroeg om mijn logeeradres op te zoeken, dus ben ik naar Manly gegaan. Ik zou die week bij Eva Maria en Lars. Zij hebben een dochter, Filippa, die 11 maanden is. Precies om 12 uur stond ik bij ze op de stoep.
Die avond ben ik mijn vriendin Vicky gaan bezoeken. Ik was op de fiets van Eva Maria gegaan. Vicky was heel verrast. Ze woont in Balmain en heeft prachtig uitzicht op de Harbour bridge. We hebben heerlijk bi gekletst en gegeten.
Toen ik naar mijn logeeradres fietste werd ik door de politie aangehouden, want ik had geen helm op en dat is verplicht (in de 5 jaar dat ik er gewoond heb, nooit gehoord). Ik had geluk en mocht voor deze keer doorrijden. Ze vroegen wel of ik uit NL kwam, want ik was op een oude oma fiets.

De week in Sydney was vrienden, collega’s en bekende plekken bezoeken. Ik ben 1 dag naar de Blue Mountains gegaan. Deze keer niet naar Katoomba, maar heb ik Glenbrook bezocht. Het is een kleine plaats van waaruit ik een 2 uur durende wandeling heb gedaan naar de ‘red hand caves’.
Mijn collega Deepa heeft een dochter van ½ jaar en die ben ik thuis op gaan zoeken. Ik mocht met Lars meerijden, zodat ik ruim de tijd had om bij te kletsen met Deepa.
In de week dat ik bij Eva Maria was, is Filippa los gaan lopen.

Toen zat er de vakantie op en moest ik weer terug naar het koude Chicago. In had een lange tussenstop in Los Angeles en heb ik daar Little Tokyo en Chinatown bezocht.

  • 16 Februari 2014 - 11:05

    Toon:

    Hoi Liesbeth,

    je valt qua seizoen inderdaad in uitersten. Volgens mij zucht de V.S. onder een van de strengste winters ooit. Heel mooi dat je zoveel bekenden/ vrienden in Perth en Sydney hebt kunnen opzoeken. Ik vind de "selfie" in de botanische tuin resp. de foto's van jou voor een tweetal pinnacles en op het zandboardstrand heel fraai! So long! Toon

  • 16 Februari 2014 - 11:25

    Nicky:

    Dag Liesbeth,

    Wat heerlijk om je vertrouwde omgeving en vrienden, familie weer te ontmoeten in Australië.
    En Manly ook weer gevoeld....

    Je reisverslagen gaan gewoon door waar vandaan het ook mag zijn.

    Mijn reisverslag ligt 40 meter verder op en heb na enige narigheid afgelopen weekend mijn
    nieuwe huisje betrokken.

    Mocht je weer in Nederland zijn, van harte welkom samen met Hans!

    Dank je wel voor je foto,s !

    Liefs Nicky

  • 17 Februari 2014 - 14:22

    Wim:

    Hi Liesbeth,

    Het gaat je nog steeds fantastisch lees ik, geweldig !
    Hier in NL wil de winter niet echt aarden, ik denk dat koning Winter al zijn krachten bundelt voor the US of A :)

    Groetjes,
    Wim

  • 17 Februari 2014 - 15:02

    Ilse Van Gelder:

    Hoi Liesbeth,

    Inderdaad een zeer strenge winter in Amerika. Prachtig dan om die mooie stranden, strak blauwe lucht met zonnetje van Australië te zien. Heerlijk om zo'n vakantie te hebben en dan je vrienden te kunnen bezoeken. Nog even vol houden in de kou, hier begint volgens mij al voorzichtig de lente (vandaag 13 graden).
    Groetjes vanuit Breda

  • 20 Februari 2014 - 15:02

    Hans:

    Hoi Liesbeth,

    Volgens mij ben ik nog nooit zo laat geweest. Druk, druk, druk!
    Ondanks dat je op je weblog heel wat in te halen had, heb je het aardig samen weten te vatten. Ben heel benieuwd hoe je de leuke weken kort na je bezoek aan Australië gaat beschrijven. Deze waren volgens mij ook heel spectaculair en erg leuk! Maar goed, we wachten af.

    Groetjes
    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Liesbeth

Voor het bedrijf Abn Amro clearing Chicago?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 105506

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 30 September 2014

Mijn tweede reis - Chicago

08 November 2007 - 01 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: