Nog geen lente in Chicago - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Nog geen lente in Chicago - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Nog geen lente in Chicago

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

23 Maart 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag heb ik voor het eerst weer hard kunnen lopen langs mijn bekende route. Vanaf eind December lag op een groot gedeelte van het traject sneeuw(ijs).
Niet alleen voor mij maar ook voor alle Chicago-ers is het een strenge en lange winter. Het meer is voor 90% bevroren geweest en volgens de statistieken is deze winter op de 4de plaats gekomen met betrekking tot de hoeveelheid sneeuw. Als de weersvoorspellingen voor komende week uitkomen, dan krijgen wij weer sneeuw en koude nachten.

Drie dagen nadat ik teruggekeerd was uit Australie kreeg ik neef Mark op bezoek. Het was niet de beste tijd van het jaar om Chicago te bezoeken, maar hij heeft zich niet laten kennen en is de stad gaan verkennen te voet of op de fiets.

Naast 1 januari hebben we in USA nog 1 vrije dag, namelijk Martin Luther King day (geboortedag). Die dag valt op een maandag en had ik een lang weekend. Dat was voor Mark en mij een mooie gelegenheid naar New York te gaan.
We moesten al vroeg op het vliegveld zijn, maar helaas ze hadden ons omgeboekt en moesten 3 uur op het vliegveld rondhangen. Toen we eindelijk in het vliegtuig zaten, konden we niet vertrekken omdat een ander vliegtuig in de weg stond. Het betekende dat we pas om 3:30pm in het hotel waren. Dat was balen, maar we lieten ons niet weerhouden en gingen samen op pad. Via Time Square zijn we naar Rockefeller gegaan. Onderweg hadden we bij een kraampje iets gegeten. We waren net voor zonsondergang op de bovenste verdieping van Rockefeller. Het was helaas bewolkt maar we genoten van de overgang naar New York in avond.
Daarna natuurlijk ook de bekende ijsbaan bezocht die beroemd is van veel films.

Zondagmorgen stonden we op tijd op. Als eerste stond op het programma het vrijheidsbeeld. Doordat het waterkoud was en geen zon, zijn we niet lang op Liberty island gebleven. Starbucks werd regelmatig opgezocht om iets te drinken en op te warmen. Gelukkig lukte het de zon om door de bewolking te komen en werd het aangenamer. Ground zero was het volgende programma punt. Doordat ik via internet kaartjes had besteld, hoefden we niet lang in de rij te staan.
Zowel Mark als ik vonden het indrukwekkend.
Via Wall street zijn we naar het metrostation gegaan om de metro naar Brooklyn te nemen. We waren dicht bij de Brooklyn bridge uitgestapt, zodat we wandelend de Brooklyn over konden steken. De wandeling werd voortgezet naar Chinatown. Bij een Ierse pub hebben we wat gedronken. Het was druk in de pub, omdat halve finales werden uitgezonden van de American football.
Na deenverfrissing zijn we via Little Italy de wijk Soho ingelopen. Hier vind je de dure merken in prachtige winkelpanden.
De middag liep ten einde en we gingen nu richting het adres waar we zouden gaan eten. Dit was het bekende Eleven madison restaurant Het was in 1 woord FANTASTISCH. We werden verrast met 14-gangen.

Maandag was al weer de laatste dag. Na uitgecheckt te hebben zijn we naar Central Park gewandeld. Via Apple shop en Grand central station naar Union plein gelopen. Het was gelukkig niet meer waterkoud. Om 4:00pm hebben we de bus naar het vliegveld genomen. We waren zo ingecheckt, maar toen werd het wachten geblazen omdat het vliegtuig dat ons naar Chicago zou brengen vertraging had. Dit begon met ½ uur, maar werd 4 uur. Alles ging dicht, dus werd het hang geblazen. 11:30pm gingen we de lucht in. Nadat we geland waren hebben we nog anderhalf uur in een uithoek van het vliegveld gestaan omdat er geen gates vrij waren. Het was ’s avonds gaan sneeuwen in Chicago. We waren om 2:30am weer in mijn appartement.

Ik heb nog veel meer te schrijven over de vakantie van Mark, maar dat bewaar ik voor de volgende keer.

• 23 Maart 2014 - 10:47

Qu:

We hebben dit verhaal al eens gehoord. Maar t is toch weer mooi.
    Voor Mark was het een super vakantie!

Dank voor jouw gastvrijheid!

• 23 Maart 2014 - 13:05

Marian :

Mark heeft genoten bij jou .
    De foto's zijn mooi
    Ik hoop dat het weer beter wordt en dat het snel warmer wordt
    Binnenkort gaan wij het ook beleven .wij hebben er zin in
    Liesbeth tot juni groetjes
    Marian

• 24 Maart 2014 - 11:31

Mark:

Ik had het niet beter kunnen omschrijven!
    Mooi stukje.

• 24 Maart 2014 - 14:26

Nicky:

Hoi Liesbeth,

Dat is weer een geslaagd bezoek geweest van neef lief, leuk!

Dank je hartelijk voor het delen, op naar het volgende.....

Succes met de arbeid en met het gaan en staan in jouw Sta.. ten.

Liefs Nicky

• 01 April 2014 - 22:19

Riky :

Ook wij waren enkele jaren geleden in New York. Vooral Ellis Island waar de eerste immigranten in de jaren eind 1890/begin 1900? binnenkwamen en sommige zieke mensen in quarantaine werden gehouden en gescheiden werden van hun familie die wel door mocht - heeft zeer veel indruk op ons gemaakt.