Vervolg vakantie van Mark - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Vervolg vakantie van Mark - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Vervolg vakantie van Mark

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

05 April 2014 | Verenigde Staten, Chicago

Ik vervolg het verslag van de vakantie die Mark bij mij heeft gevierd.

Na onze New York trip moest ik weer aan het werk. Het betekende dat Mark overdag zichzelf moest vermaken. Al was het koud weer en was er veel sneeuw, lukte Mark dat goed. Ik maakte natuurlijk ook gebruik van zijn kookkunst en we hebben een aantal avonden heerlijk thuis gegeten.

Mark nam de bus naar Hyde Park (zuiden van Chicago) om het ‘science of industry’ museum te gaan bezoeken. De volgende dag was het heel koud maar wel met een strak blauwe lucht. Nadat Mark samen met Bert (college) en mij koffie had gedronken op ons vast tijdstip, ging hij richting Willis Tower. Vervolgens wilde hij het aquarium gaan bezoeken. Gelukkig ontdekte hij voordat hij op pad ging, dat het gesloten was. Na het prachtige zicht van de Willis Tower, ging hij naar Hancook Tower. Vanuit de bar met uitzicht over de stad heeft hij van een prachtige zonsondergang genoten.
Vrijdagavond stond weer een sportavond op het programma. Dit keer werd het de Chicago Bulls. Ze speelden goed, maar helaas maakte de tegenstanders iedere keer 3 punten en de Bulls maar 2. De wedstrijd werd verloren.

Zaterdag hebben we de trein genomen naar 1 van de buitenwijken van Chicago, namelijk Armitage. We zijn terug gewandeld naar de stad. De avond sloten we af met een spelletje Rummikub.
Omdat aan het begin van de nieuwe week heel koud weer werd voorspeld, besloot Mark om naar Miami te vliegen. Maandagmorgen ging om 3:00uur de wekker, want hij moest om 4:30 uur op het vliegveld zijn. Ik zwaaide hem uit en kroop daarna terug in bed. Gelukkig verliep de vliegreis voorspoedig en ontving ik om 10:00 uur al foto’s van strand en zee. Hij verbleef in South Miami. De terugreis naar Chicago verliep weer met vertraging. Doordat het nachtwerk werd, had ik een sleutel naar de concierge (doorman) gebracht zodat ik naar bed kon. Om 1:30 uur kwam Mark thuis.

Vrijdagavond werd een speciale avond, want we zijn gaan eten bij Ainea (een bekend restaurant van Chicago). Deze keer kregen we 12 gerechten opgediend. Ieder gerecht is een kunstwerk. Een vuurtje met een paar blokjes kool, blijkt 2 kolen wagyu beef te zijn. Het desert werd door de kok aan tafel geserveerd. We sluiten de avond af in café in Hubbard street.

In de nacht van vrijdag op zaterdag is het weer gaan sneeuwen. Mark gaat met Bert squashen en ik ga even indoor hardlopen.

Na 3 weken zit de vakantie van Mark erop. Ik breng Mark naar het vliegveld en samen kijken we terug op een prachtige vakantie. Het was niet de beste tijd van het jaar om naar Chicago te komen, maar Mark heeft er alles uitgehaald.

  • 05 April 2014 - 16:50

    Hans:

    Tja, en nou worden we natuurlijk nieuwsgierig naar het verhaal van Mark over zijn bezoek aan Miami!

  • 05 April 2014 - 18:22

    Ria Oomen:

    Wie wordt de volgende die komt logeren? Wel erg leuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Liesbeth

Voor het bedrijf Abn Amro clearing Chicago?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 105662

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 30 September 2014

Mijn tweede reis - Chicago

08 November 2007 - 01 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: