Ridder Hans een Yellowstone National Park - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Ridder Hans een Yellowstone National Park - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Ridder Hans een Yellowstone National Park

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

14 Mei 2014 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Ik ben Goede vrijdag naar NL gevlogen met als reden dat Hans een koninklijke onderscheiding zou gaan ontvangen de dag voor Koningsdag. Natuurlijk combineerde ik dat met bezoek aan familie en vrienden. Heel leuk was het om Maarten (kleinzoon van broer Huub) in het echt te mogen bewonderen. Daarnaast kon ik het open huis van Inge en Rick bijwonen.
Na alle feesten stapten Pieter (andere broer), Yolanda (schoonzus) en ik zondag 27 april op het vliegtuig richting Chicago. Pieter en Yolanda zullen 3 weken bij mij blijven. De eerste week hebben ze Chicago verkend. Zaterdag zijn we naar de botanische tuin gegaan en zondag hebben we het Robie house bezocht. Het weer was tov NL nog koud.

Na 1 1/2 week (9 mei) hebben we het vliegtuig gepakt naar Bozeman om van daaruit met de auto naar West Yellowstone te rijden. We hadden daar een hotel geboekt voor 4 nachten. Het was te laat om het Yellowstone nationaal park nog in te gaan en besluiten we bij IMAX een film over Yellowstone park te gaan bekijken.

Zaterdagmorgen rijden we op tijd het park in. Het is bewolkt en er valt regelmatig sneeuw. De temperatuur is net boven nul. Gelijk zien we alle buffels. Het is een kudde die langs de rivier loopt. De buffels zien we regelmatig terug op diverse plekken in het park. De laatste dag zien we op 1 plek een aantal met kalfjes die pas geboren zijn.
We vervolgen de reis naar Old Faithful. Hoe verder we rijden hoe witter het wordt. We gaan de eerste geisers zien. Het is kleurrijk en iedere geiser is weer anders, alleen de rotte eieren lucht blijft hetzelfde.
Old Faithful is beroemd om de meest actieve geiser. Om de 90 minuten blaast het hete dampen omhoog. Zoals alle toeristen hebben we dit schouwspel bewonderd. Daarna hebben we een wandeling gemaakt langs andere geisers in dat gebied. De dag sluiten we af bij De Norris geisers en Gibbon waterval. Terug in West Yellowstone hebben we een heerlijke pizza gegeten.

Zondag waren we weer op tijd opgestaan en gaan we proberen meer wilde dieren te gaan zien. We rijden naar het bezoekerscentrum bij Canyan village. Helaas kunnen we niet naar Hayden valley (reden sneeuw), maar we krijgen het advies naar Mud Volcano area te rijden want daar zouden beren te zien zijn. Er stonden al mensen te kijken. Helaas konden we niets zien. We reden verder naar Yellowstone lake. Het meer is nog bevroren, want het ligt op ruim 2500 meter hoogte boven de zeespiegel. We nemen een koffiepauze bij het plaatsje Fishing bridge. Helaas moeten we dezelfde weg terug rijden omdat nog niet alle wegen open zijn door de sneeuw. Op de terugweg hebben we meer geluk en zien we beren. Terug bij Canyan bekijken we 'Upper' waterval. Het is een groot vallei waardoor de Yellowstone rivier stroomt. Helaas zijn hier ook de wandelpaden nog afgesloten.
Zoals de eerste dag sluiten we weer af bij de Norris geisers. We lopen nu een andere route. De geisers, heetwaterbronnen en modderpotten blijven ons iedere keer verbazen.

Om het verhaal niet te lang te maken, sluit ik af en krijgen jullie binnenkort een verslag van de laatste dag in Yellowstone national park.

• 14 Mei 2014 - 07:46

Ria Oomen:

gaaf Liesbeth dat je met je familie deze reis maakt.

• 14 Mei 2014 - 08:19

Joke:

Veel plezier daar in de sneeuw. Jemig!
    Wat gaaf dat jullie beren hebben gezien.

• 14 Mei 2014 - 09:37

Toon:

It's a white spring in (parts of the)USA! Maar gelukkig stellen jullie het goed, maar vermijd te veel wilde dieren!

Goodbye! Toon

• 14 Mei 2014 - 15:28

Marian:

Ja we hebben een superfeest gehad
    Leuk dat je er bij kon zijn
    Geniet met Pieter en Jolanda
    Nog even dan komen wij ook kijken hoe je woont
    Tot gauw groetjes
    Qu en marian

• 14 Mei 2014 - 20:35

Nicky:

Fantastisch dit verhaal en zeker hoe de reis voor jou is begonnen in Nederland Liesbeth
    Big Surprise, Ode aan Hans.

Voor jullie drietjes een heel goed voortzetting van deze vakantie,

We horen het weer, dank je wel,

Liefs Nicky