Bezoek aan Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Bezoek aan Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

15 September 2012 | Australië, Frasereiland

Nog nooit gebeurd: Eén bezoek van één dag in één verhaal. Maar nu is het zover.

Dit heeft overigens ook te maken met het feit, dat na de wijzigingen van de website “waarbenjij.nu” er per verhaal 20 foto’s bezocht kunnen worden. Anderzijds; ons bezoek aan Fraser Island is met foto’s veel duidelijker te maken, dan, ik weet niet, met hoeveel woorden. Het was gewoon prachtig.

Ons bezoek aan Fraser Island is compleet voor ons geregeld. We bezoeken eerst Lake McKenzie, waar Liesbeth even een verfrissende duik neemt. Daarna wandelen we onder leiding van onze reisleider/chauffeur door Central Station. Hierna volgt een lunch en op het middagprogramma staan nog “ a drive at the 75-Miles Beach” een fotostop bij een scheepswrak, “The coloured sands of the Pinnacles” en een bezoek aan Eli Creek. Bij Eli Creek zouden we nog kunnen zwemmen, maar verder dan pootje baden is er niet bij.

Geniet ervan. De foto’s van onze Whalewatching-tour komen eraan

Greetzzz
Hans en Liesbeth

• 15 September 2012 - 11:19

Joke:

Ook wij waren jaren geleden op Fraser Island. Schitterend om nu weer zoveel te herkennen: Lake McKenzie met de dieptekleuren; het grootste meer ontstaan door alleen maar regenwater; het fijne strandzand van Lake McKenzie, waarvan men zegt dat het fijn genoeg is om sieraden mee schoon te polijsten - ik heb nog een flesje zand hier thuis-; de gedraaide en zeer hoge bomen; de loopbrug met een mooi stroompje eronder; de vele backpackers die voor een appel en ei in volgepropte bussen naar Fraser Island komen; dezelfde plaats waar wij ook hebben geluncht; de dingo's; de ferry van en naar het eiland -waag het niet om deze oversteek te gaan zwemmen. Veel stroming en ook veel crocs!- slangen op de 75-miles beach; het scheepswrak; het strand gebruiken als highway.
    Oh, wat heerlijk daar.

• 15 September 2012 - 13:56

Helma Kamp:

Hallo Lieve Liesbeth en Hans, Wat een BOFKONTEN zijn jullie toch; Al die prachtige reizen uit het verleden en nu, zijn gewoon onbeschrijflijk. Ik ben bang, dat er voor jullie beiden nog een soort van afbouwingstraining georganiseerd moet worden. Desalniettemin, geniet er beiden van; Het keert niet weer!! Het zal voor jou Liesbeth m.n. niet gemakkelijk worden dat prachtige continent de rug toe te keren in Oktober, maar Chicago is ook weer geweldig en een geweldige nieuwe uitdaging voor je. Toppie gewoonweg, dat verdient een felicitatie voor je, je doet het geweldig en we zijn trots op je in de familie. Dan komen we je gewoon in Chicago bezoeken de volgende keer. Ikzelf ga hoogst waarschijnlijk nu definitief volgend jaar naar Australië, om mijn nichtjes te bezoeken. Ik kan niet langer wachten en wil dan ook zeker Sydney weer verkennen na 44 jaren. Waar blijft de tijd en nu kan ik nog gaan en ben gezond. Wanneer kom je naar huis Hans, want wil je dan graag bezoeken, omdat ik je e.e.a. wil vertellen. Genieten jullie beiden volop en heb het goed samen.
    Lieve groet, Helma.