Bye Bye Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Bye Bye Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Bye Bye Sydney

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

29 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Op het moment dat ik dit schrijf zit ik in het vliegtuig richting Tokio. Australie heb ik nu definitief verlaten, want onder mij zie ik water.

Bijna 5 jaar heb ik in dit mooie land gewoond. Ik begon met een contract van 2 jaar en tot 2 maal toe heb ik het verlengd met 1 ½ jaar. Bijna al mijn familieleden zijn op bezoek geweest. Sandra en Joost hebben me 2 keer bezocht en Hans heeft 8 keer de grote reis gemaakt en verbleef 31 weken bij mij.

Maandag 15 oktober heb ik de ‘bridge climb’ (wandeling over boog van de brug) gedaan. Ik had de juiste dag gekozen want het was helder met een klein briesje.
Je krijgt een overall aan waar allemaal haakjes aanzitten om alles aan te bevestigen (koordje voor de bril, zakdoek, regenpak en pet) zodat het niet naar beneden kan vallen. Na eerst onder het wegdek gelopen te hebben, moesten we 4 steile trappen omhoog. Dit was het engste van de hele wandeling. Bij de boog (oost zijde) aangekomen werden de eerste foto’s gemaakt door onze gids. Ik zat vooraan in de groep, en kon zo heerlijk van het uitzicht kon genieten nadat een foto van mij gemaakt was. Manly, Blue mountains, Olympische park, Bondi etc waren allemaal goed te zien. De wandeling over de boog ging rustig en regelmatig werd gestopt. Na 3 uur zat het erop. Het was een prachtige ervaring zeker met de weersomstandigheden die ik had.

Onverwachts kreeg ik nog een verrassing van mijn broer Hans namelijk een helikoptervlucht over Sydney en Manly (City To Surf). Ik heb de helikoptervlucht woensdagmiddag gedaan. Dit werd de slagroom op de taart. De vlucht duurde een ½ uur. Via Randwick en Centenial park vlogen we eerst richting Opera house en de brug, daarna richting Manly. Ik kon mijn appartement goed zien en de kustlijn van de Northern beaches. Via Bondi en Coogee vlogen we terug naar het startpunt.

Het laatste weekend ben ik op bezoek geweest bij de nichten van mijn moeder Rosalien en Mieke in Adelaide. Rosalien is verhuisd en woont nu in een prachtig huis tegen het strand aan. Met een prachtig uitzicht over de zee en wanneer het helder weer is kan genieten van een prachtige zonsondergang. Zaterdagmorgen zijn we naar een campingshow gewandeld en terug via het strand. ’s Middags ben ik met Rosalien en Mieke naar de botanische tuin van Adelaide gegaan. De avonden hebben we films gekeken, daar ze een kleine bioscoop in het huis hebben.

Zondagmorgen vloog ik weer op tijd terug naar Sydney. Daar werd ik voor de eerste keer opgehaald van het vliegveld van Sydney door collega Eva Maria en haar vriend Lars. We zijn ’s middags bij Shelly beach gaan lunchen. Ik heb ze verblijd met de bbq en gasfles
omdat ik die niet mee kan nemen naar Chicago.

Zondagavond ben ik naar Manly wharf gewandeld met de hoop pinguins te zien. Ik trof het want, het werd een kleine pinguin show. Nadat 2 pinguins uit het water waren gekomen, bleven ze wachten op nog 1. Ze deden dat door op het strand rond te paraderen. Dit duurde ongeveer 15 minuten.

Toen werd het tijd om me voor te gaan bereiden op de verhuizing.
Dinsdag 23 oktober is alles ingepakt en in de container gegaan. Daarna ben ik door mijn manager Andrew opgehaald en heb ik de 2 laatste nachten bij hem thuis mogen slapen.

Woensdag heb ik geluncht met Esther en Eva Maria bij Vicky. Vervolgens nog even langs kantoor om definitief afscheid te nemen. Gelukkig hadden Deepa en haar man Chander mij uitgenodigd voor het diner, zodat ik mijn gedachtes kon verzetten.

Andrew bracht me naar het vliegveld (ook eerste keer door iemand weggebracht).

Ik ben heel blij dat ik de maand oktober vakantie heb genomen, zodat ik Sydney/Manly voor mezelf goed heb kunnen afsluiten.
Ja, nu zit het erop. Er lopen al weddenschappen wanneer ik terug ben in Sydney kantoor. De planning is dat ik februari/maart naar Sydney ga om de baby’s van Esther, Eva Maria en Rebekka te bewonderen. Dames heel veel sterkte de komende weken/maanden.

Ik wil iedereen bedanken voor de belangstelling, het lezen van de verhalen en de reacties. In het bijzonder wil ik Esther bedanken voor de steun in het bijzonder de laatste weken en natuurlijk mijn broer Hans.

  • 29 Oktober 2012 - 01:19

    Liesbeth:

    Ik had geen internet in Tokio, daarom heb ik vandaag pas kunnen plaatsen. Ik vlieg dadelijk naar Chicago.!

  • 29 Oktober 2012 - 06:22

    Hans:

    Ik heb het al meer dan eens laten blijken Liesbeth: het was fantastisch. Nog een goede reis en heel veel succes in Chicago.

  • 29 Oktober 2012 - 06:58

    Huub:

    En dan zit het er op! Wat vliegt de tijd toch weer. Ik hoop dat je snel je stekkie vindt in Ch. Heel veel succes.
    Groet, Huub

  • 29 Oktober 2012 - 07:51

    Nicky:

    Dank je voor je openheid en het fantastisch afronden van een heel mooi deel van jouw werk/ leven.
    En net te vergeten al die lieve mensen om je heen die zijn er niet zomaar. Wat je zaait zal je oogsten!


    Heel veel goeds voor je nieuwe start,

    Liefs Nicky

  • 29 Oktober 2012 - 08:51

    Mary:

    Mooi dat je Sydney op je eigen manier hebt kunnen afsluiten. Veel succes met je nieuwe uitdaging. Wat heb jij geluk dat je zo'n lieve broer Hans hebt!
    Groetjes Mary en de rest!

  • 29 Oktober 2012 - 09:47

    Linda:

    Mooie afsluiting Liesbeth!! Heeeeeeeel veel succes in Chicago en hopelijk tot snel!! :-)
    Xxx

  • 29 Oktober 2012 - 11:23

    Marian:

    Liesbeth heel veel succes in Chicago het zal moeilijk zijn geweest de mensen achter te laten in Sydney je hebt er een goede tijd gehad fijn dat je nog een keer terug gaat .
    En als gewend bent in Chicago komen we natuurlijk je daar opzoeken .
    En als je in Nederland bent kun je in je eigen huis logeren .
    Je slaapkamer is klaar groetjes Marian

  • 29 Oktober 2012 - 14:12

    Ilse Van Gelder:

    Hoi Liesbeth,

    Met weemoed zal je terugdenken aan een prachtige tijd in Sydney. Eigenlijk ben je een gigantische bofferd dat je in zo'n prachtig land hebt mogen werken en dat fam. en broer Hans je daar hebben kunnen bezoeken.
    Het zal zeker niet makkelijk zijn om dat achter te laten, maar ik denk (jouw kennende) dat je ook in Chicago zeker je draai zal vinden en daar een hele mooie tijd zal beleven. Ik blijf benieuwd naar je verhalen/belevenissen en foto's, maar dan vanuit Chicago!!
    Succes met het opstarten daarvan!
    Heel veel groetjes vanuit Breda.

  • 29 Oktober 2012 - 16:04

    Anneke:

    Hoi Liesbeth,
    bedankt voor je fantastische verslagen, ik heb met bewondering je foto's bekeken, wat mooi toch allemaal. We wensen je heel veel succes in Chicago en dat je je snel thuis zult voelen daar.
    Veel groetjes Anneke, John en kids !

  • 29 Oktober 2012 - 19:00

    Rino En Ria:

    Hallo Liesbeth,
    Mooie afsluiting van een fijne tijd in Sydney. Heel veel succes in Chicago.
    hartelijke groeten uit ’t Veer Rino en Ria

  • 29 Oktober 2012 - 21:21

    Wim Veldhuis:

    Hallo Liesbeth,

    Ik heb je verhalen altijd met plezier gelezen, en hoewel het hoofdstuk Australie nu wel lijkt afgesloten hoop ik wel dat de avonturen in Chicago hier ook worden vastgelegd.
    Ik wens je een net zo mooie tijd in Chicago als je in Australie hebt gehad !
    Wim en Brenda

  • 30 Oktober 2012 - 19:37

    Corrie:

    Ha Liesbeth,
    Ja, dat geeft wel weer wat te denken hè : een fase van je leven afgesloten. Maar zo'n globetrotter als jij komt vast weer in Sydney terug. Op naar nieuwe avonturen. Het ga je goed in Chicago !
    Veel groeten uit Duiven.
    Corrie

  • 31 Oktober 2012 - 12:58

    Ria Oomen:

    Liesbeth,
    Wat een mooie tijd heb je inSydney gehad, en wat een leuke verhalen had je te vertellen, ga zo door in Chicago we kijken er naar uit.
    groetjes uit Reusel.
    Ria.

  • 02 November 2012 - 10:40

    Anneke:

    Hoi Liesbeth,
    Namens ons allemaal hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele gezonde jaren toegewenst !
    groetjes, John, Anneke, Nomi en Wessel Donkers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Voor het bedrijf Abn Amro clearing Chicago?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 105641

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 30 September 2014

Mijn tweede reis - Chicago

08 November 2007 - 01 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: