Laatste werkdag in Sydney en bezoek aan Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Laatste werkdag in Sydney en bezoek aan Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Laatste werkdag in Sydney en bezoek aan Darwin

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

09 Oktober 2012 | Australië, Darwin

Ik weet niet of iedereen het al weet, maar eind juli heb ik het besloten om te gaan werken voor Abn Amro in Chicago. Dat betekent dat mijn langste tijd in Sydney erop zit.

Vrijdag 28 september had ik mijn laatste werkdag in het Sydney kantoor. Normaal wordt er gebak besteld, maar ik vond het leuker om zelf te trakteren. Mijn college Eva Maria had een appeltaart gebakken en ik appelflappen. Dat viel in goede aarde bij de collega’s. Ik werd verrast met mooie cadeaus waaronder mooie boeken en natuurlijk UGGs. De grootste verrassing was dat ik de harbour brigde mag gaan beklimmen (zie http://www.bridgeclimb.com/) .
‘s Avonds zijn we nog met collega’s wat gaan drinken. Helaas was de regen een kleine spelbreker, maar met temperatuur van 29 graden kon dat de pret niet drukken.

Zondag ben ik naar Darwin gevlogen. In de middag was ik ingecheckt in het hotel en kon ik de stad gaan verkennen. Eerst het centrum verkend en daarna de parken opgezocht.

Maandagmorgen werd ik bij het hotel opgehaald voor een driedaagse tour door nationale parken bij Darwin. Het was een internationaal gezelschap (Canada, USA, België, Frankrijk, Duitsland, Engeland en NL) waar ik mee reisde.
Eerst werd het Litchfield Nationaal park bezocht. We begonnen bij de kathedraal termieten (Cathedrale termite mounds) genoemd. Daarna hebben we gezwommen bij de Majestic watervallen (Florence en Buley Rockhole).
Na de lunch reden we naar de Mary River wetlands. Op een billabong hadden we boottocht. We zagen diverse krokodillen in en langs het water en mooie vogels aan de waterkant (zie foto’s). We overnachten op een camping in Mary River regio.

Dinsdag en woensdag verbleven we in het Kakadu nationaal park. Eerst gaan we naar Rock Art. Hier zijn Aboriginal tekeningen te bewonderen van de verschillende tijdperken. Heel bijzonder om dit bij elkaar te zien. De lunch nuttigen we aan de East Alligator River. De rivier is de grens met Arnhem land (ook nationaal park), waar nog Aboriginals leven. Er mogen per dag max 50 niet Aboriginals het park bezoeken.
‘s Middags reden we naar Barramundi Gorge waren we na een wandeling van ½ uur heerlijk in een pool konden zwemmen. De overnachting was nu op een camping in Kakadu park.

De laatste dag kregen we een 4W drive toer. Het eerste gedeelte van de rit viel nog mee, maar de laatste 10 km naar Jim Jim waterval en Twin waterval was echt hobbelig en we werden goed door elkaar geschud. Doordat het nog het droge seizoen was, waren het maar kleine of helemaal geen watervallen. Dit zal in het regen seizoen wel anders zijn. De watervallen zijn maar een paar maanden van het jaar bereikbaar, omdat tijdens het regen seizoen de waterstand ruim 3 meter hoger is. Dat betekent dat een groot gebied onder water staat.
De wandeling naar Twin waterval was een wandeling via rotsen. Je moest goed opletten waar je liep, omdat veel rotsen glad waren. De wandeling werd weer beloond met een heerlijke pool onderaan de waterval. De terugweg ging dwars door het Kakadu park. Om 18:30 waren we weer terug in Darwin en zat de toer erop.
‘s Avonds hebben we nog met de hele groep wat gegeten en gedronken in Darwin. Dat kwam voor mij mooi uit, want ik had een nachtvlucht terug naar Sydney en kon zo de tijd mooi doorkomen.

Nu geniet ik nog tot 25 oktober van Manly en Sydney en ga me klaar maken voor het vertrek naar Chicago.

Of dit het laatste verslag van mijn eerste reis wordt weet ik nog niet, maar ik weet wel dat ik mijn blog ga voortzetten in Chicago.

  • 09 Oktober 2012 - 11:53

    Nicky:

    Hoi Liesbeth,


    Wat heerlijk dat je deze reis ook nog gemaakt hebt met weer zoveel nieuwe en bijzondere belevenissen.
    Geweldig je afscheid cadeau van collega,s hoor graag hoe de beklemming is gegaan zo pik ik steeds van alles op en blijf dat gevoel houden van een innerlijk stukje meereizen.

    Ik wens je nog een fijne tijd in Manly en dat de "toekomst" zich voorzet in blijde, vreugdevolle en inspirerende dagen samen met Hans, familie en vrienden en je nieuwe collega's,


    Veel liefs Nicky

  • 09 Oktober 2012 - 12:22

    Linda:

    Hai Liesbeth!

    Wat een leuk verhaaltje weer. En wat zal je Austalië straks toch gaan missen. Maar een nieuw avontuur in Chicago is natuurlijk ook SUPER!!!! Geniet van je laatste dagen in Australië en we spreken elkaar snel!

    Enne, we willen wel foto's zien van je geweldige bridge climb he!! :-)

    Liefs Linda!

  • 09 Oktober 2012 - 12:29

    Olga:

    Hoi Liesbeth

    Op naar een nieuwe uitdaging.

    Zal wennen zijn voor Hans, moet hij voortaan zijn ticket boeken naar Chicago in plaats van Sydney ha ha ha. Zo komt hij nog eens ergens!

    Geniet nog van je laatste weken daar, en dan op naar The USA.

    Groetjes Olga

  • 09 Oktober 2012 - 17:02

    Joke :

    Hoi Liesbeth,

    Wat leuk om je verhaal in Darwin ook nog even te horen. Voor ons alweer lang geleden (bijna 20 jr) in Kakadu en Arnhemland. VERY NICE!
    Ook super om straks de heel andere verhalen te lezen over je trip in Chicago. Volgens mij val je met je neus in de boter met de verkiezingen daar!
    Nog veel plezier in Australie en heel veel succes in Chicago. Tot schrijfs!

    Gr. Hans en Joke + kids

  • 09 Oktober 2012 - 17:54

    Qu:

    You'll miss it !

    Geniet die weekjes nog maar lekker.

  • 09 Oktober 2012 - 19:20

    Hans:

    Ja Liesbeth, het aftellen is nu echt begonnen. Ik ben het met diverse lezers eens. van het klimmetje over de brug, verwacht ik wel een klein verhaaltje met hopelijk mooie foto's.

    Groetjes,
    Hans

  • 09 Oktober 2012 - 23:21

    Pieternel:

    "Wie verre reizen maakt....." Dank voor je verhalen uit het Australische, ik kijk al weer uit naar het volgende hoofdstuk. Sterkte met het afscheid en succes met je nieuwe start.
    groetjes, Pieternel

  • 10 Oktober 2012 - 05:31

    Els Van Heijst :

    Hoi Liesbeth,
    Geniet nog van de laatste dagen in Australië , we hopen dat je ook een hele fijne tijd zult krijgen in Chicago . Graag ook daarvan je ervaringen, we lezen ze graag!
    ❤❤❤groetjes van Albert en Els❤❤❤

  • 10 Oktober 2012 - 09:20

    Helma Kamp:

    Hallo Liesbeth,

    Bedankt voor al jouw leuke en mooie verhalen, vooral deze laatste is zeker voor mij van
    toepassing eventueel. Bedankt, dat je me altijd op de hoogte hebt gehouden van je
    Baan en leven in Australië. Het zal dan ook voor jou over een paar weken niet gemakkelijk
    zijn daarvan weg te gaan; Je bent gewoonweg een Australische geworden. Ik leef in ieder
    geval met je mee en wens je sterkte, heel veel sterkte bij je afscheid van al je vrienden daar.
    Gelijkertijd natuurlijk wens ik je veel succes toe bij je nieuwe baan in Chicago, weer een meesterlijke stad op een totaal ander, maar prachtig continent. Je kunt je in ieder geval later buigen over fantastische werksferen telkens weer in een speciale ambiance.
    Het gaat je goed en ik blijf je volgen.
    Hartelijke groeten en een warme omhelzing van je achternichtje, Helma.

  • 10 Oktober 2012 - 12:55

    Rino En Ria:

    Dag Liesbeth

    Fijn dat je deze periode op een gezellige en mooie manier af kunt sluiten.
    Op naar een nieuwe uitdaging!!
    Bedankt voor alle mooie reisverslagen en prachtige foto’s en we kijken alweer uit
    naar jouw volgende ervaringen.
    Sterkte met het afscheid nemen van het prachtige Australie en veel succes in Chicago.

    hartelijke groeten Rino en Ria

  • 11 Oktober 2012 - 16:06

    Huub:

    Hoi Liesbeth,
    Leuk dat jij je verblijf hebt afgesloten met dezelfde trektocht die Ellen en ik twee jaar geleden hebben gemaakt bij onze kennismaking met dit continent. Het feest van de herinnering is weer groot. Een goede afsluiting toegewenst van je verblijf in Au. en veel succes en geluk in Am.
    Groet,
    Huub

  • 17 Oktober 2012 - 09:32

    Toon:

    Hallo Liesbeth,

    geniet van de laatste dagen "Down Under", maar ik weet zeker dat je in Sydney en verre omgeving vrienden voor het leven hebt gemaakt en er zeker terug zult komen.....

    En Chicago biedt andere perspectieven zoals de Grote Meren en Canada in de voor/ achtertuin!

    Groetjes,

    Toon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Voor het bedrijf Abn Amro clearing Chicago?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 105646

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 30 September 2014

Mijn tweede reis - Chicago

08 November 2007 - 01 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: