Magnetic Island – The Whitsundays – Fraser Island - Reisverslag uit Whitsundays, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Magnetic Island – The Whitsundays – Fraser Island - Reisverslag uit Whitsundays, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Magnetic Island – The Whitsundays – Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

12 September 2012 | Australië, Whitsundays

We gaan verder met ons verhaal op vrijdagochtend in Townsville. We zijn al om 8.15 uur bij The Wharf om de veerboot naar Magnetic Island te nemen. Na aankomst kiezen we voor een stevige maar mooie wandeling van 7,5 km. Deze loopt vanaf de haven dwars over het eiland naar Horseshoe Bay. Een flinke klim, erg afwisselend en met regelmatig mooie uitzichten over het eiland en het water. Bij Horseshoe Bay eten we eerst wat en rusten daarna lekker uit op het strand. Vervolgens gaan we per bus naar Geoffrey Bay en Alma Bay. Bij Alma installeren we ons op het strand en gaat Liesbeth nog even snorkelen. Aan het einde van de middag lopen we terug naar de haven en nemen de veerboot naar Townsville waar we opnieuw overnachten.

Zaterdagochtend vertrekken we op tijd naar Airlie Beach. Rond het middaguur komen we daar aan en al snel hebben we een motel gevonden dat naar onze zin is. We boeken meteen de cruise voor de volgende dag: een zeiltocht met de Camira naar Whitsunday Island. Nadat we ons geïnstalleerd hebben, gaan we eerst lunchen. Al gelijk valt het ons op dat het leven in Airlie Beach anders is dan we tot nog toe gewend zijn. Een echte badplaats, veel toeristen (vooral Backpackers), jeugd en muziek. Overigens speelt het prachtig weer daar natuurlijk ook een belangrijke rol bij, want de zon straalt de hele dag en het is lekker warm. De rest van de middag lopen we lekker rond en genieten van deze zomerse omstandigheden.

Op zondagochtend worden we al om 7.15 uur voor ons hotel opgehaald voor de zeiltocht met de Camira. Opnieuw zijn de weersomstandigheden perfect. Er staat een fijne stevige wind, dus regelmatig worden de zeilen gehesen en gaat de motor uit. Echt geweldig. Onderweg kunnen we een paar keer walvissen spotten, dat maakt de tocht extra mooi. Uiteindelijk komen we uit in de buurt van Whitsunday Island, waar we met een klein bootje aan land gebracht worden. Aan het strand zwemmen en wandelen we wat en leggen we ons met genoegen neer op het fijne zand om wat te relaxen. Na een uurtje gaan we terug aan boord. De reis is goed verzorgd. Terwijl we op het strand waren, werd aan boord de lunch klaargemaakt. Heel veel salades, fruit, vlees en vis van de BBQ. Na de lunch varen we verder naar een mooie plek, geschikt om te gaan snorkelen. Liesbeth gaat met een klein groepje van ons gezelschap te water. Hierna varen we terug in de richting van Airlie Beach. Rond 18.00 uur gaan we hier weer aan land. We besluiten niet met de bus terug te gaan maar het laatste stukje naar ons hotel te voet af te leggen. Nadat een verfrissende douche gaan we nog even wat eten. Om 21.00 uur lig ik al op bed en val in een diepe slaap.

We vervolgen op maandag onze reis in de richting van Brisbane. Het wordt tijd om kilometers te maken. Uiteindelijk leggen we precies 500 km. af en komen uit in Rockhampton. Hier komen we terecht bij een heel mooi en gloednieuw motel. De gastheer en gastvrouw zijn uiterst vriendelijk en behulpzaam. Als we wat gedronken hebben, wordt het echt weer tijd om eens flink de benen te strekken. We komen uiteindelijk uit bij de Botanic Garden van Rockhampton en genieten van een mooie en fotogenieke zonsondergang. Om kwart voor tien liggen we op bed; dinsdag wacht ons opnieuw een flinke autorit naar Hervey Bay. Deze rit verloopt voorspoedig, maar we blijven veel last houden van de wegwerkzaamheden, maar minder ernstig dan voorspeld door onze gastheer in Rockhampton. Ik heb dit nog niet eerder gemeld, maar Queensland is bezig op de gehele weg van Cairns naar Brisbane een flinke opknapbeurt te geven. Deze weg is bijna tot aan Brisbane geheel een tweebaansweg, dus op plaatsen waar gewerkt wordt, betekent dit ook meteen veel oponthoud. Op onze ritten halen we daardoor telkens een gemiddelde van 70 tot 75 km. Dus ook de reis naar Hervey Bay van 400 km. vergt de nodige tijd.

Hier eindigt deel twee van onze mooi reis door Queensland. Het derde en laatste deel volgt later deze week.

• 12 September 2012 - 15:10

Linda:

En volgens mij ben ik hier dan weer heel snel mee met lezen!
    Wederom een mooi verhaaltje Uncle Hens!
    Geniet er nog maar lekker van met zn 2tjes!
    X Lin

• 12 September 2012 - 15:20

Eric:

Dag Hans en Liesbeth,

Leuke verhalen weer hoor, geniet er no gmaar lekker van.
    Veel groetjes van de familie Langermans

• 12 September 2012 - 15:38

Toon Leijten:

Queensland doet haar naam eer aan! Ik zal het verslag en de foto's z.s.m. doorspelen aan moeder in Druten!
    Nog een fijne laatste etappe! See you!
    Toon (lang leve scolaire tussenuren)

• 12 September 2012 - 19:18

Mary:

Weer een geweldig verhaal!!! Genieten maar jullie saampjes!!!

• 12 September 2012 - 21:16

Huub:

Blijft leuk om te lezen dit feuilleton.
    Groet.

• 12 September 2012 - 23:32

Pieternel:

Ha Liesbeth en Hans,
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen, nog een fijne vakantie.
    Groetjes, Pieternel

• 13 September 2012 - 22:36

Nicky:

Dank jullie wel, ben heerlijk in slaap gevallen na het lezen van de nieuwe Story en waar ging mijn droom over.......

Heeeel veeel plezier nog voor jullie beidjes,

Knuffel Nicky