Whalewatching en een bezoek aan Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Whalewatching en een bezoek aan Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Whalewatching en een bezoek aan Noosa

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

16 September 2012 | Australië, Noosa Heads

In de loop van de week waren we erachter gekomen dat we goed op schema zaten om vrijdagmiddag onze eindbestemming, Brisbane Airport, te halen. Om die reden konden we met gemak donderdagochtend tijd vrij maken voor een ochtend Whalewatching. Opnieuw stonden we om kwart over zeven voor ons motel en werden we met een busje opgehaald, dat ons naar de boot bracht. We maakten eerst een tocht van ruim anderhalf uur en kwamen toen aan bij een baai waar de meeste walvissen verbleven. Het kostte enige tijd voor onze schipper ze gevonden had, maar uiteindelijk werd ons geduld beloond en kwamen we ruimschoots aan ons trekken. De walvissen waren erg rustig deze ochtend en maakten er geen spectaculaire show van. Gelukkig lieten ze zich goed bekijken. Om ongeveer half twaalf keerden we terug naar Hervey Bay.

Rond half twee waren we terug bij het motel. We hadden ’s-ochtends onze spullen al in de auto gedaan, dus we konden meteen op pad. Op naar ons volgende reisdoel Noosa. Ook weer een echte badplaats met veel toerisme. Na aankomst hebben we nog even wat rondgewandeld en zijn we gaan eten bij een Thais restaurant. Vrijdagochtend hebben we onze tijd nog goed kunnen benutten, met een mooie wandeling bij Noosa Hill. Opnieuw konden we genieten van de natuur en de prachtige uitzichten langs de kust. Op het laatste deel van de wandeling konden we zelfs nog een Koala bewonderen, die heerlijk in een boomtop zat te slapen.

Om 13.30 uur vertrokken we vanuit Noosa naar de luchthaven van Brisbane. Dit werd wel het soepelste deel van de reis, want ineens kwamen we op een vierbaansweg terecht. Even na drie uur hadden we de auto (met 2.320 km. op de teller) al ingeleverd en stonden we klaar in de vertrekhal. Ruim op tijd, want ons vliegtuig zou pas om 18.55 uur vertrekken. Liesbeth kwam op het goede idee om te informeren of we misschien een eerdere vlucht konden nemen en ja hoor, we hadden geluk en konden ons direct bij de gate melden voor vertrek. Nu waren we zelfs al om 18.45 uur in Sydney. Overigens brak er nog even paniek uit, want ik kwam erachter dat ik het tasje met mijn paspoort kwijt was, maar gelukkig was dit snel gevonden.

Zo kwam er een eind aan, opnieuw, een prachtige trip in Australië. De laatste week van mijn vakantie zijn we in Sydney gebleven en hebben nog het een en ander in de stad bekeken. Tussendoor had Liesbeth wat zaken af te handelen met het oog op haar vertrek naar Chicago over ruim een maand.

• 17 September 2012 - 15:52

Ilse Van Gelder:

Hoi Liesbeth en Hans,

Weer gelukt om prachtige foto's en een leuk verslag te schrijven. Ik ben zeer benieuwd hoe je Chicago gaat vinden na al dit natuurschoon.
    Nog veel plezier, geniet ervan en groetjes uit Breda