Het weer omgeslagen naar regen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Het weer omgeslagen naar regen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Het weer omgeslagen naar regen

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

10 Februari 2008 | Australië, Sydney

Update 12 Februari 2008 (nieuwe foto's geplaatst)

Ja, het kan hier ook regenen. Vanaf begin februari is het weer in Sydney omgeslagen. De laatste dagen van januari waren nog zoning weer maar het werd ook benauwd.

Het werd tijd om een kapper op te gaan zoeken. Zaterdagmorgen 2 februari stond ik om 8.30 uur bij een kapper op de stoep. Helaas ik kon niet gelijk geholpen worden, maar om 11.30 uur hadden ze nog een gaatje. Dus een afspraak gemaakt. Om de tijd tot 11.30 uur zinvol te besteden ben ik naar Balgowah gefietst om op zoek te gaan naar een tuinmeubelsetje. In de krant had ik een advertentie gezien, dus daar maar naar toe. Ik wist de weg nog dus naar 20 minuten stond ik voor de deur van de winkel. Ze hadden daar precies wat ik zocht, dus het setje was snel gekocht. Afspraak gemaakt dat ze het de week daarop zouden komen bezorgen. Ik zat nog geen 5 minuten op de fiets toen ik gebeld werd. Helaas was ik te laat om de telefoon op te nemen, maar ik herkende het nummer dus terug gefietst naar de winkel. Daar werd ik verrast, want ze wilde het ook gelijk komen bezorgen. Daar ik met de kapper had afgesproken, werd het ‘s middags bezorgd. Dat was nog eens een goede en snelle service. Om 10.00 uur was ik weer in Manly. Dan maar de wekelijkse boodschappen gedaan en naar huis gebracht. Vervolgens terug naar de kapper. Daar werd ik keurig behandeld, maar dat mag dan wel voor dat geld. Het is gelukkig ook naar mijn zin geworden. Nadat de tuinmeubelset was gebracht, moest ik nog wel de tafel in elkaar zetten. Na een ½ uur stond de set uitgestald op het balkon.
‘s Avonds ben ik naar Opera in Domain gegaan. La Boheme van Pucchine werd uitgevoerd. Het was niet zo druk als met de Christmas Carol, maar er waren toch veel mensen. Ik had nu zelf ook iets te drinken en te eten meegenomen, dus kon ik onder de voorstelling mijn maag vullen. Al was het in de buitenlucht, het klonk heel goed. Om 23.15 uur was ik weer thuis en heb nog lekker op het balkon gezeten. Even met de carnavalsvierders contact gehad. Volgens Hans van Avendonk mistten ze mij.

Zondag 3 februari heeft het bijna de hele dag geregend, dus kreeg het appartement weer een schoonmaakbeurt. Eerst de kamer van Hans in orde gemaakt, zodat hij vrijdag kan komen. Aan het einde van de middag nog even naar North Head gefietst. Dat moet ik nog even schrijven, want ik kan al in een keer de helling naar mijn appartement nemen.
Vervolgens op de fiets de omgeving verkend. Zo zat het weekend er weer op.
Maandag en dinsdag heb ik nog een aantal keren contact gehad met de carnavalsvierders in het Faantelaand. Je merkt dat je met speciale dagen toch veel aan Nederland denkt en je weet van voorgaande jaren wat ze op welke momenten aan het doet zijn.
De rest van de week heb ik veel gewerkt, want het was toch slecht weer.
Vrijdagavond ben ik Hans van het vliegveld gaan halen. Hij kwam volgens schema aan en om 22.00 uur zaten we aan een glaasje witte wijn. Na nog een kleine wandeling naar het strand en Corso, werd de avond afgesloten met wijn.

De zaterdag begon helaas regenachtig. Na het ontbijt zijn we naar de Manly wharf gewandeld en de ferry naar Sydney genomen. Natuurlijk als eerste het Opera House bezocht. Na koffie gedronken te hebben zijn we samen onder de paraplu de stad gaan verkennen. In Darling harbour hebben we gegeten. Halverwege de middag werd het gelukkig droog en hebben we ook nog een wandeling door de botanische tuin gemaakt. Toen vonden we het welletjes en zijn we terug gegaan naar Manly. Gelijk naar de supermarket en de slijter, zodat we niet meer terug hoefden te lopen.

Volgens de weersvoorspelling begon de zondag met regen, maar op het moment dat Hans uit bed kwam werd het droog. Het is de hele dag droog gebleven en de zon heeft zich van de geode kant laten zien. De temperatuur is gezakt naar 21 graden. Deze week is het Chinees Nieuwjaar gevierd. Dit feest wordt in Sydney de hele maand gevierd met diverse activiteiten. De Chinese New Years parade was vandaag. Dus na het ontbijt weer naar Sydney. Het leek op een carnavalsoptocht. Iedere groep had haar eigen muziek bij zich, wat hoofdzakelijk bestond uit trom en bekkens. Na de parade zijn we de China Town bezocht. In een pub hebben we wat gedronken en gegeten. Vervolgens hebben we Darling Harbour bezocht om daarna terug te gaan naar Manly. Helaas waaide het te hard om op het balkon te zitten. Toen nog maar even gewandeld in Manly, o,a. little Manly en het strand.

De weersvoorspelling voor de komende dagen is nog regen, maar ik hoop zeker voor Hans dat die niet uitkomen.

Tip;
Breng het kabeltje mee om foto’s van je camera op mijn pc te zetten.

Tip van Hans: Breng ook tijgerbalsem mee voor je kuiten!
Liesbeth heeft het dan wel over de zware klim per fiets, maar ook lopend moeten er in Manly behoorlijke hoogteverschillen worden overbrugd. Soms zo steil, dat de Cauberg in Valkenburg hierbij nog verbleekt. Houd er verder rekening mee dat ons Liesbethje er een flink tempo in heeft zitten, dus als je hierboven leest over “een wandeling” dan bedoelt ze “ een wandeling” !! Maar vooruit, een echte Leijten kan kuitenbijten!!
De eerste dagen hier zijn voortreffelijk. Ik prijs Liesbeth heel gelukkig met de keuze van haar appartement. Het uitzicht is aan alle kanten werkelijk fenomenaal. Ze moet zich echt als een Koningin in Sydney voelen (dit wordt een nieuw spreekwoord). Als je ontwaakt, kijk je vanuit je bed over het water. Als je ontbijt, kijk je over het water. Zit je rustig op de bank of het balkon, dan kijk je weer over het water. Telkens vanuit een andere hoek, werkelijk prachtig. Zeker op een dag als vandaag (zondag), waarop de zon zich van haar beste kant liet zien, met af een toe wat sluierbewolking in de lucht. Heel erg mooi.
Bij dit alles moet gezegd worden dat het appartement op een hele bijzondere manier is ingedeeld. Je kunt dit al zien aan de foto’s van de buitenzijde. De binnenruimte die beschikbaar is, is heel vernuftig gebruikt. Compliment aan de architect. Zo moesten er meer zijn, dan zagen de grote steden er niet zo saai uit.
Dan zijn er nog de prachtige vogelgeluiden. Hoewel het allemaal behoorlijk volgebouwd is, is er veel ruimte vrijgehouden voor bomen en struiken. Alles is heel erg groen en de vogels voelen zich hier dus werkelijk thuis. Het stikt hier van de raarste vogels, maar vanochtend zagen we bijvoorbeeld ook enkele zwaluwen langsvliegen (Ook voor ons raam op de 6de verdieping, dus dat moet een hoge zwaluw geweest zijn; die herkent iedere vogeldeskundige. Maar dat terzijde) Het mooiste van alles zijn de geluiden van de vogels. Deze zijn werkelijk heel mooi en bijzonder te gelijk. En dan hebben we het nog niet over de mooie kleuren, die deze vogels soms hebben. Schitterend!!
Sydney is een prachtige stad. De straten zijn schoon, de voorzieningen perfect en het eten en drinken smaakt hier goed. Kortom, ik vermaak me prima. Maandag gaat Liesbeth lekker werken en zal ik me dus alleen moeten redden. Vertrouw er maar op, dat dat gaat lukken. Als de voorspellingen uitkomen, wordt het een zonnige dag, dus daar ga ik van genieten. Ik zal ervoor zorgen dat als ze ‘s-avonds uitgeput thuiskomt, het eten klaar staat. Dan maken we het weer samen gezellig. Jullie horen vanzelf hoe het verder gaat.

  • 10 Februari 2008 - 22:17

    Mary:

    Heej Liesbeth en Hans,
    Geweldig voor jou Liesbeth dat Hans er is!!
    En Hans,of Joost Marcelissen moet jou nog een opleiding geven als vogelkenner of Joost moet effe naar jullie vliegen om nog meer 'vogel ervaring'op te doen.
    Geniet maar lekker samen en ik denk aan jullie vanuit het Faantelaand!!
    Oh ja, Liesbeth, ook wij hebben meegedaan aan de optocht. Lachen. Gieren, Brullen maar Hans heeft van ons gewonnen!!!

    groetjes De Kieboompjus

  • 10 Februari 2008 - 22:18

    Mary:

    Oh ja,
    Laat effe je nieuwe austalische kapsel zien!!! hahaaha

    Mary

  • 11 Februari 2008 - 09:37

    Linda:

    Weer een leuk verhaaltje!! Het meeste had ik al gehoord toen je me belde met de carnaval (wat ik echt heel leuk vond!!!!)

    Hansje, Je hebt goed opgelet met de sauwel van Joost! Ik hoor een echte kenner!! Heel veel plezier nog daar!! en geniet ervan samen met Liesbeth! Laat ons dan maar weten wat we allemaal moeten gaan bekijken als wij naar Sydney komen!!

    Enne Boer zoekt Vrouw staat op de band te wachten tot je weer terug bent! ;)

    Xx Linda

  • 11 Februari 2008 - 10:49

    Nicky:

    Ha die Liesbeth en Hans,

    Wat heerlijk en leuk zo de belevenissen van jullie te volgen. Met mooie muziek op de achtergrond bij mijn thuis kan ik me bijna helemaal verplaatsen naar de sfeer en de vergezichten over het water... Wel grappig bij het opstaan en naar bed gaan denk ik telkens even tien uur vooruit..wat zal er zich aan de andere kant van de wereld afspelen. Blij voor Hans (en Liesbeth) dat het weer goed is en het koppie zonder carnavals smienk gekleurd raakt, pas op voor teveel rood clown.
    Hier boven de rivier gaat alles goed, heerlijk de zon, lijkt wel voorjaar.
    Tot horens, een fijne dag,
    veel groetjes en liefs Nicky

  • 11 Februari 2008 - 11:04

    Qu:

    hé sister, hé mate,
    geweldig verhaal, leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden.
    overigens hans het zijn "hooge" zwaluwen volgens mij.
    houdoe,
    qu

  • 11 Februari 2008 - 19:17

    Pieter:

    Een leuk verhaal.
    Net als Mary ben ik ook erg nieuwsgierig naar dat kapsel.
    Ik vind het erg leuk dit allemaal te lezen en wens jullie beiden erg veel plezier in het mooie Sydney
    Heel veel groeten en kussen
    Pieter

    P.S. Liesbeth je hoeft me echt niet om 6.47 te smssssss, want ik heb wel een wekker. Trouwens het is nu bij 20.15, dus ik zal je ook gaan smssss.


  • 11 Februari 2008 - 21:38

    Qu:

    zukke lekkere luchte hettie tois nie!
    en aanders zoudie dur un gat in springe.
    wittik vur hondert prosent zeker, denk ik.

  • 11 Februari 2008 - 22:40

    Els:

    Hoi familie!
    Wat een gezellige foto's staan er weer op de mail.Volgens mij hebben jullie het best goed samen!Het klinkt allemaal geweldig!Je kapsel Liesbeth is subliem!
    Hans,een adviesje van je schoonzusje.Rek elke avond even je kuitspieren op en na enkele dagen loop je zo die berg op.Geloof me,het komt goed.Maar wel blijven oefenen hë?Veel plezier samen!!!!

  • 12 Februari 2008 - 11:04

    Mark:

    Heejj mensen!!
    Alles nog goed daar? Zijn de pintjes een beetje te drinken hans?
    Zal wel lukken denk ik he,,
    Na die foto's kan ik niet w8en om te komen Liesbeth!!!!

    Greetzz, Mark

  • 12 Februari 2008 - 16:42

    Pieter:

    Leuke foto's
    Lekker bier
    en een goede kapper. Komt die ook uit Nederland?

  • 13 Februari 2008 - 19:33

    Corrie:

    Leuk om te lezen dat jullie het gezellig samen hebben. Leuke foto's ook. Ik wens Hans een fijne vakantie en jullie beiden een prettige tijd. Groetjes !

  • 13 Februari 2008 - 20:56

    Fam Uit Schaijk:

    Hey mates!

    Lekker zo'n VB'tje op het terrasje van Liesbeth! Ik geloof dat jullie je wel vermaken daar in Sydney. Komt allemaal erg bekend voor. En ook super relaxed dat picknicken op een kleedje voor de opera. Ik zou er zo weer heen willen. De kids herkenden gelijk de monorail!
    Even ter info: op die foto van dat landgoed op Manly (groot herenhuis/kasteel), is 1,5 jr geleden Nicole Kidman getrouwd.
    En Hans, al kennis gemaakt met b.y.o.?

    Veel plezier!
    Hans, Joke en kids

  • 13 Februari 2008 - 21:32

    Huub:

    Hallo Liesbeth en Hans,
    Leuk om in dit weblog over het reilen en zeilen Down South te lezen.
    Groeten uit een mistig Oosterhout.
    Huub

  • 13 Februari 2008 - 21:53

    Quirinus En Ans:

    Zo, ook wij erbij. Machtig mooi wat jullie laten zien. Qui had vandaaag een goede uitslag. Maandag weer een nieuwe kuur, dus... afwachten.Fijne tijd jullie samen,veel groeten van Qui en ans.

  • 14 Februari 2008 - 21:30

    Liesbeth:

    Iedere morgen als ik me gedoucht heb, heeft Hans al thee gezet en een glaasje jus d'orange ingeschonken. En als we thuis eten, maakt hij het eten klaar. Woensdag had hij hollandse groentesoep en appelmoes gemaakt.

    Op de vraag van Mark of het bier te drinken. Is het antwoord Ja. Ze smaken Hans goed. Daarnaast de wijn is ook goed.

  • 15 Februari 2008 - 13:47

    Jan:

    Jaloers zijn zit niet echt in mijn aard, maar nu word ik 't toch wel een beetje. Ik snap overigens niet dat onze voorzitter zomaar daar naar toe kan en z'n mannen stuurloos achter laat!! Hee, heel veel plezier samen en ik blijf je volgen, Liesbeth.
    Veel liefs van Jan, Debbie, Lars en Maud

  • 15 Februari 2008 - 19:14

    Lene Leijten:

    Hoi Liesbeth en Hans,

    als ik dit lees en de foto's zie denk ik: dat hadden we op Curacao voor jullie allen in 1956-1969 ook moeten kunnen doen... (maar een brief schrijven en opsturen blijft voor senioren zoals ik ook leuk).

    Heel veel groeten,

    Tante Lene (typist: Toon).


  • 15 Februari 2008 - 22:18

    Joke:

    Goh, ik dacht dat Hans vakantie ging houden.... maar nu solliciteert hij alsnog naar een baan als chefkok bij jou Liesbeth!
    Wat zal het volgende gerecht zijn? Zult?

  • 20 Februari 2008 - 12:05

    Floor:

    hoi Liesbeth en Hans,
    Dank je wel voor jullie kaart, ik heb hem vandaag ontvangen. Ik heb een nieuwe fiets gekregen, en ik heb een mobieltje gekocht van geld dat ik heb gekregen.
    Cito ging wel goed. Leuke foto's. Veel plezier.
    Doei, Floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Voor het bedrijf Abn Amro clearing Chicago?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 106890

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 30 September 2014

Mijn tweede reis - Chicago

08 November 2007 - 01 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: