Verhaal van Hans - Reisverslag uit Sydney, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Verhaal van Hans - Reisverslag uit Sydney, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Verhaal van Hans

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

17 Februari 2008 | Australië, Sydney

All the passions make us commit faults; love makes us commit the most ridiculous ones.

Valentines Day 2008.
“ Gisteren $ 10, vandaag $ 40, morgen $ 10. Ben jij gek? Degene die zijn geliefde wil verrassen, moet erop voorbereid zijn, dat de prijs die je voor een bos rozen moet betalen ruim 4 keer zo hoog is dan de normale prijs. Wie zei, dat Valentijnsdag met liefde te maken had. “
Zomaar een citaat uit de krant. Of wat te denken van een artikel waarin geschreven staat dat je voor een bos rozen in een mooie geschenkdoos even $ 149 (ongeveer 100 Euro) moet neertellen. Maar mensen; ik heb het met eigen ogen aangezien en ze stonden in de rij voor de bloemenstalletjes. Als ik dit soort dingen zie, dan moet ik altijd aan ons pa denken, die al heel lang geleden aangaf dat al dit soort dagen, net als vaderdag en moederdag, alleen maar goed zijn voor de handel. Hij had gelijk, maar vooruit, iedereen doer er hier in ieder geval flink aan mee. Nu maar hopen, dat al die mannen weer een leuk avondje hebben gehad. Trouwens, waarom zie ik nergens dames in de rij staan of met cadeautjes lopen????

Genoeg gezeurd over deze belachelijke dag, ben blij dat we in Nederland hier nog een beetje nuchter mee omgaan. Vandaag vrijdag 15 februari kijk ik terug op mijn eerste week in Sydney. Een heel leuke week, heel onstpannen en al heel veel gezien. Ik houd er een fors dagritme op na. Rond half zeven staan Liesbeth en ik op. Liesbeth schiet direct haar badkamer in en ik ga thee zetten en zorg ervoor dat er een glaasje Jus d’Orange voor haar klaar staat. Voor mezelf zet ik een lekker bakje koffie, want voor mijn theesmaakje (dit snappen alleen de echte bekenden) is het nog veel te vroeg. Rond half acht neemt Liesbeth de ‘Jet Cat’, de snelle veerboot, naar Sydney. (zie foto) Zodra ze weg is ruim ik alles op en ga lekker zitten lezen. Woensdag dook ik terug mijn nestje in, maar had pech, want ergens in het gebouw werd een badkamer verbouwd en dat ging met het nodige geweld gepaard. Van slapen kwam dus niet veel meer. De rest van de ochtend gebruik ik om wat boodschappen te doen. Het middagprogramma is afwisselend. Maandag en woensdag ben ik in Manly gebleven en heb ik prachtige wandelingen gemaakt langs het strand en door het stadje. Dinsdag en donderdag ben ik Sydney ingegaan. Het is en blijft een indrukwekkende stad.
Dinsdagmiddag ben ik naar Centrepoint gegaan, een toren te vergelijken met de Euromast in Rotterdam. Vanuit die toren heb je een heel mooi uitzicht over de stad en het gebied daar om heen. Zelfs Manly is te zien en het appartementengebouw waar Liesbeth woont is te herkennen (zie foto). Terwijl ik hier stond te kijken kwam er vanuit de verte een enorme hoosbui aandrijven en binnen een half uur bereikte deze bui het centrum van Sydney. Heel indrukwekkend en het leverde een paar leuke plaatjes op. De bui bleef nog ruim een uur boven de stad hangen, dus dat was even wat minder. Nadat het droog werd, zat ook de werkdag van Liesbeth erop en zijn we naar Darling Harbour gegaan om een hapje te eten. We vonden een mooi terrasje, waar een flink glas bier geserveerd werd voor de prijs van $ 3, vanwege het happy hour. Na thuiskomst lagen we allebei vroeg in bed.
Woensdag was het in Australie “sorry-day”. Een poging om goed te maken om wat er in het verleden misging tegenover de Aboriginals. Dit zal in Nederland wel in het nieuws geweest zijn. De woensdagochtend begon met enorme hoosbuien en vooral heel veel wind. Gelukkig werd het aan het eind van de ochtend een stuk beter en begon het op te klaren. Tijd om boodschappen te doen. Ik wilde Liesbeth bij thuiskomst verrassen met een pan heerlijke ‘zondagse soep’ en eigen gemaakte appelmoes. En al zeg ik het zelf, dit is prima gelukt. Het was alleen jammer, dat ze die avond pas na acht uur thuis was, omdat ze moest overwerken. (shit ..... nou snap ik waar al die Valentijnscadeautjes voor bedoeld zijn. Opnieuw een sorry-day??!! Of toch “I love You”)
Gelukkig had ze op tijd gewaarschuwd, dus pas toen ik zag dat de veerboot de haven van Manly naderde, heb ik de rest van het eten opgezet. Na het eten, hebben we eerst alles opgeruimd (de vaatwasser doet het gelukkig weer) en hebben we een lange wandeling gemaakt over de boulevard van Manly. Even leek een regenbui ons weer te verrassen, we waren toen zo’n drie kwartier verwijderd van het appartement, maar het viel gelukkig erg mee. Daarna hebben we onder het genot van een paar glaasjes Australische witte wijn nog even wat bij zitten kletsen.
Donderdag ben ik aan het begin van de middag weer naar het centrum van Sydney gegaan. Vandaar uit per veerboot verder naar het Olympisch Park. Een mooie tocht van bijna 50 minuten. Nadat ik ongeveer anderhalf uur door het park had gewandeld, werd het tijd om terug te gaan richting centrum. Dit keer per trein. Weer eens een andere manier om de stad te bekijken. Ik ben uitgestapt bij de Town Hall en heb een bezoek gebracht aan de Andrews Cathedral. Hier was juist een jongenskoor aan het repeteren, klonk goed!! Vervolgens ben ik op mijn gemak richting het kantoor van Liesbeth gelopen. Ik was vlakbij het gebouw, toen ze belde dat ze klaar was, dus dat kon niet beter. In de stad hebben we wat gegeten en op de terugweg hebben we bij de Aldi nog even wat boodschappen gedaan. Ja die hebben ze hier ook. Waardeloze winkel trouwens maar wel met een breed assortiment. Je kon er zelfs een echte viool (geen plantje maar zo’n muziekinstrument) kopen. Ik ga zo meteen weer wat oefenen. Zaterdag gaan Liesbeth (op saxofoon) en ik (op viool) wat bijverdienen in de stad. Eens kijken wat het oplevert.

Inmiddels is het vrijdagochtend half negen. Liesbeth is ruim een uur geleden vertrokken naar haar werk. Vanochtend ga ik wat foto’s uitzoeken en af laten drukken, om naar familieleden en vrienden te sturen die we niet via deze website kunnen bereiken. Jullie zullen het met deze verhalen en foto’s moeten doen.
Daarom: heel veel groeten uit Sydney. Het gaat hier prima.
Hans

  • 18 Februari 2008 - 01:20

    Hans:

    Even wat reacties:
    Kenmerkende eigenschap van een Australisch kapsel: Sitnie

    Bier: prima, zaterdag alleen te snel en heel goedkoop ingekocht: 24 flesjes lightbier. 2,7% Alc. Is niet erg want nu drink ik gewoon twee maal zoveel.

    Functie van butler/chefkok: ik denk dat ik maar ga solliciteren bij Liesbeth en gewoon hier blijf.

    UGBH: Mijn afwezigheid tijdens het Faants promconcert was een goede test. Jullie kunnen echt een tijdje zonder mij, dat is bewezen.

    Mooie foto's he? Teller staat al op ruim 600 foto's. Ik heb dus heel wat te laten zien.

    Of ik voldoende slaap heb? Lag gisteren al ruim voor 22.30 uur op bed en viel direct als een blok in slaap. Mijn vakantie gevoel: zoveel mogelijke genieten van het uitzicht in en rond Sydney. Echt gaaf!!!

  • 18 Februari 2008 - 07:11

    Martin Van Den Berg:

    dat moet echt prachtig zijn, zo'n uitstapje "to the other site of the world." TisTochGeweldig DatDatKan

  • 18 Februari 2008 - 08:08

    Linda:

    Hansje! Je hebt er weer een mooi verhaaltje van gemaakt!

    Ik ben natuurlijk wel benieuwd naar foto's van jullie met saxofoon en viool in de stad!

    Ik hoop dat de komende maanden snel gaan, want dan kan ik ook al dit moois zelf gaan bekijken!!

    Heel veel plezier nog!

    Xx Linda

    p.s. je ziet vrouwen op Valentijnsdag niet met kadoos lopen omdat vrouwen dat soort dingen dan al lang ingekocht hebben en het typisch iets voor mannen is om het pas op de dag zelf te kopen!!! haha

  • 18 Februari 2008 - 12:53

    Q&A:

    Allemaal leuke zaken ! Q gaat beter ! Doei!

  • 18 Februari 2008 - 16:01

    Rino En Ria:

    Leuk weer eens iets van jullie te horen.
    Het zijn inderdaad mooie fotos Hans.
    Geniet maar samen. Heel veel groetjes

  • 18 Februari 2008 - 16:56

    Marieke:

    Hey Hans,

    Wat kan je toch weer een goed verhaal in elkaar zetten zeg!!
    Maar ik ben blij om te lezen dat je 's ochtends om 7 uur nog niet aan de 'thee' gaat!!
    In ieder geval nog heel veel plezier daar in Sydney, en je moet Liesbeth niet te veel verwennen want dan verwacht ze dat straks van ons ook nog, en daar ga ik echt niet aan beginnen hor!!!

    XXX Marieke

  • 18 Februari 2008 - 17:51

    Mary:

    Heej daar in het verre.... Nog effe Hans en wij gaan denken da gij ok een paer jaar wegblijft net as jou zusje!!
    Nee hoor wij kunnen jou niet missen in 't Veer, maar Liesbeth ook niet. En jij hebt hier nog je werk dus....NOG HEEL VEEL PLEZIER en GENIET ERVAN, want voor je het weet is je vakantie voorbij,maar dan kun je meteen afspreken met je zussie wanneer je weer naar haar komt.

  • 19 Februari 2008 - 11:28

    Inge:

    hoi hoi,
    het lijkt erop dat jullie het aardig naar je zin hebben met zijn tweeen. alleen dat jullie zoveel regen hebben verbaast me wel een beetje, het is daar toch zomer? of is het al herfst?
    net als marieke ben ik in ieder geval erg blij dat je je thee nog even bewaard voor een later tijdstip. nu kan je tenminste goed alle mooie dingen bekijken en op de foto zetten, (dan kunnen wij ook af en toe even wegdromen)
    nou ja hier gaat alles prima, het is nu zowaar al een paar dagen zonnig, alleen wel koud.
    veel plezier daar nog
    liefs inge

  • 19 Februari 2008 - 18:19

    Qu:

    Enorm, wat een verhaal zeg!

    Dat van die 'thee' kan ik heel goed voorstellen. Volgens mij ben je een broer van mij!

    Schitterende opnamen Hans. Ontmoeten jullie daar ook anderen? Of zijn jullie steeds met zijn tweeën?

    Heeft Liesbeth (nog) geen auto gehuurd?

    Hier alles oké. NAC staat nummer 2! Aanstaande zondag spelen ze tegen AJAX, 't zal mij benieuwen.

    Veerse Boys heeft alweer gewonnen. De papegaai van Steigenga zal nu wel in de problemen gaan komen. Maar goed, Joost mag 't weten!

    De 2e lesavond voor de nieuwste leerlingen is achter de rug! De kinderen hebben nu de B, de A en de G al leren spelen op de blokfluit! Goed hè?

    Vanavond starten we met de reünisten-repetities. Dat wordt weer lachen !!!

    We houden jullie op de hoogte!

    houdoe,
    Qu

  • 19 Februari 2008 - 19:41

    Huub:

    Leuk om ook jouw belevenissen te lezen.
    Geniet er van.
    Groeten uit Oosterhout.
    Huub

  • 20 Februari 2008 - 12:08

    Floor:

    Hoi Liesbeth en Hans,
    Dank je wel voor jullie kaart, ik heb hem vandaag ontvangen. Ik heb een nieuwe fiets gekregen, en van geld heb ik een mobieltje gekocht.
    Cito ging wel goed. Leuke foto's.
    Veel plezier daar.
    Doei, Floor

  • 20 Februari 2008 - 14:28

    Ine:

    Hoi Liesbeth en Hans,
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben samen!
    Geniet er van zou ik zeggen!


  • 21 Februari 2008 - 15:24

    Q&A:

    Mooie kaart.bedankt.Qui gaat nog steeds goed. Fijn he.Doei.

  • 25 Februari 2008 - 19:57

    Hugo:

    Hoi Hans, zo te lezen kun je je dagen best wel goed vullen. Ik blijf het volgen van jullie beiden en geniet er nog maar goed van.
    Doe ook Liesbeth vele groetjes vanuit Axel en ook voor jou he 107

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Voor het bedrijf Abn Amro clearing Chicago?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 106888

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 30 September 2014

Mijn tweede reis - Chicago

08 November 2007 - 01 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: