Eindelijk zomer in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Eindelijk zomer in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Eindelijk zomer in Sydney

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

24 Februari 2008 | Australië, Sydney

Na mijn bericht van de vorige keer is al weer bijna een week verstreken. Als ik nog niet eerder een vakantiegevoel zou hebben, dan is het er nu toch zeker. Het is hier fantastisch in meerdere opzichten.

Terwijl ik op 15 februari mijn verhaal voor jullie zat te typen en de foto’s uitzocht die erbij hoorden, draaiden de wasmachine en de droogtrommel op volle toeren. Eer Liesbeth goed en wel thuis was, lag alles al weer, opgevouwen en wel, klaar om in de kast te worden gelegd.
Nadat ik mijn verhaal klaar had voor jullie, ben ik weer op pad gegaan om boodschappen te doen voor het eten. Dit keer wilde ik nasi gaan maken volgens eigen recept en ik moet eerlijk zeggen, ook hierin kon ik slagen tot en met de bekende nasi-kruidenmix. Ik had een volle pan klaar gemaakt en het resultaat kon de goedkeuring van “the boss” wegdragen. De helft is de diepvries in gegaan voor een volgende keer. Na het eten hebben we weer een mooie wandeling gemaakt en toen ik door het centrum van Manly liep, schoot het me te binnen dat het precies een week geleden was, dat ik met deze plak kennis maakte. Het was opnieuw erg gezellig. Heel veel jongelui, de deuren van de discotheeks en bars stonden open en er hing een plezierige sfeer. Tijdens onze wandeling werd Liesbeth nog even gebeld door een collega uit Amsterdam. Ja op zo’n moment besef je weer even dat Nederland 10 uur achterloopt “op ons”.

Zaterdagochtend werd ik rond 8.10 uur wakker. Kijk dat is nog eens uitslapen. Zorgt gelijk voor wat weekendgevoel. We zijn de ochtend lekker rustig begonnen met een ontbijtje en na de douche zijn we boodschappen gaan doen. We waren nogal wat van plan, dus Liesbeth nam haar fiets mee, zodat daar het meeste opgezet en aan gehangen kon worden. Onder andere een doosje Hahn-bier van 24 flesjes, voor een (Australisch gezien) nette prijs van $ 25. Bij thuiskomst bleek het om light-beer te gaan, 2,7% alc. Maar eerlijk is eerlijk, het smaakt goed en zoals ik al even schreef in het ergste geval drink ik toch gewoon een flesje extra om het alcoholpercentage op peil te houden. Voor de bierliefhebbers; gewoon bier komt hier in reclame-aanbiedingen op een prijs van ongeveer $ 35 per 24 flesjes. Geen kattenpis dus. En verder niet onbelangrijk: het is niet te koop bij de supermarkt. Voor alcoholhoudende dranken moet je altijd naar de “liquor shop”. Slijterij Jan en Rene Quist uit Geertruidenberg zou willen dat het in Nederland ook zo geregeld was.

Zaterdagmiddag hebben we gebruikt voor een uitstapje naar South Head. Hiervoor moesten we eerst per veerboot naar Circular Quay en vandaar uit namen we de boot naar Watsons Bay. South Head is vanuit het appartement van Liesbeth goed te zien. Een schiereiland aan de ingang van de haven van Sydney vanaf de oceaan. Uit strategisch oogpunt een belangrijke plaats dus. Er waren nog restanten te zien artellerie-amplace-menten en ook nu nog is een deel van het gebied door het leger in gebruik. We hebben hier heerlijk rondgewandeld. Helaas kon de zon niet door de bewolking heen komen, maar om zo rond te wandelen was echt heerlijk. We hebben prachtige foto’s genomen, sowieso van de skyline van Sydney, maar ook van de Tasmanzee aan de oostkant van het scheireiland. Rond half zes zijn we teruggegaan naar Sydney. Dit keer niet per boot maar per bus. Dat is het voordeel van de zogenaamde “daytripper”. Met deze kaart kun je de gehele dag door Sydney en het gebied er omheen reizen, per boot, trein en bus. Ideaal.

Zondag hebben we eerst een mis bijgewoond in de katholieke kerk van Manly. Het ging er heel relaxed aan toe. Aan het begin van de viering werden eerst een tiental ouders welkom geheten, die met hun babys naar de kerk gekomen waren ter voorbereiding op het doopsel. Verder was er tijdens de viering aandacht voor de Vastenaktie, die bijna net zo verloopt als bij ons, met ook hier het bekende vastenzakje. Daarnaast werd er speciaal aandacht gevraagd voor het bezoek van de paus in juli a.s. en de jongerendagen die van 15 tot en met 20 juli worden gehouden. De parochie van Manly bekostigt de reis (en het verblijf) van 20 jongeren uit Tongo en wil verder onderdak bieden aan ongeveer 1000 jongeren vanuit de gehele wereld die bij dit festijn aanwezig willen zijn. De parochianen kunnen dit steunen door een financiele bijdrage en door het bieden van “bed- and breakfast” aan de jongeren. Liesbeth krijgt in deze periode al 3 Nederlanders op bezoek, dus haar appartement is al volledig bezet.
Na de koffie zijn we een wandeling gaan maken naar de North Head; hier om de hoek van het appartement. Jullie begrijpen het al, dit ligt dus tegenover South Head, waar we zaterdagmiddag waren. Het werd een mooie wandeling door een prachtig natuurgebied en vanaf diverse plekken hadden we weer een schitterend uitzicht over de oceaan, alle baaien voor Sydney en uiteraard de stad Sydney zelf. Dit keer scheen de zon volop. De zomer is nu echt begonnen. Op de terugweg hebben we nog een bezoek gebracht aan een prachtig oud seminarie dat nu in gebruik is als “international college of management”. Het leuke was, dat precies dit weekend een leuk artikel in de krant stond over dit college. Het begrip management moet je heel breed ziet, dus van “gewoon” bedrijfsmanagement tot management in het hotelwezen. Er komen studenten van over de gehele wereld van Azie tot Scandinavie.
Hierna zijn we lekker gaan zwemmen in een baai vlak bij het appartement van Liesbeth, genaamd Little Manly Beach, en hebben de dag afgesloten met een etentje bij het Bavarian Bier Cafe. Je begrijpt het al, grote potten bier en flinke schnitzels. De prijs-/kwaliteitverhouding was niet best en later deze week waren we het erover eens: eens maar nooit meer! Misschien wel een leuke tent voor een glaasje bier, maar niet om te gaan eten.

Maandag en dinsdag heb ik lekker rustig aangedaan. Veel gelezen, een internetwinkel bezocht, lekker gerust en voor het eten gezorgd. Beide middagen ben ik rond een uur of vier naar het strandje gegaan om te gaan zwemmen en wat op het strand te liggen. Dinsdagmiddag kwam Liesbeth na haar werk ook die kant op en dat betekende dat we pas rond een uur of acht aan het eten zaten.

Gelet op de zomerse omstandigheden stond er maandagavond een lekker frisse gemengde salade op het menu met gebakken aardappeltjes. Na het eten hebben we nog een mooie wandeling gemaakt naa Little Manly Point. Het werd een mooie wandeling en ik heb mooie fotos kunnen maken tijdens de zonsondergang.

Inmiddels is het al weer zondagavond. Ik heb een bezoek achter de rug naar Parramata en samen zijn we enkele dagen naar de Blue Mountains geweest. In ons volgende bericht krijgen jullie hiervan een uitgebreid verslag met heel veel mooie foto’s. Er dient zich nu een groot probleem aan: de weersverwachtingen zijn barslecht. Morgen (maandag) zal het nog gaan, maar de rest van de week wordt het hopeloos. Helaas, maar we laten ons niet gek maken.

  • 25 Februari 2008 - 08:24

    Linda:

    Hallo!!!

    Wat een mooie foto van jou met Sydney op de achtergrond!! Vergeten jullie niet ook foto's te maken met jullie samen! Is wel zo leuk toch?!

    Mooi tuinsetje trouwens!

    Enne ben je zelf ook al op stap geweest in Manley? Je moet ons natuurlijk wel DE uitgaansplekjes kunnen gaan aanraden he Hansje!!

    Ik heb zelf ook even een heel leuk nieuwtje voor jullie!! Afgelopen donderdag heb ik een gesprek gehad met mijn stagebegeleider en die gaf aan dat ze me heel graag bij Synpact willen houden na mijn stage!!!! Hij gaat het aankomende vrijdag overleggen in de MT-meeting. Even afwachten dus maar. Maar het zou dan gaan om de functie van Junior Projectmanager en dan na een jaar gewoon Projectmanager!

    Zo nu ga ik dus maar weer even de voorbeeldige stagiair uithangen en heel hard werken!

    Xxxx Lin

  • 25 Februari 2008 - 13:55

    Q&A:

    Wat een luizenleven. Ik zou er maar blijven. Overigens is het weer hier prima. We maken het verder redelijk, Alleen weer een klein plekske op de ribbenkast. Qui moet deze week rustig aan doen en veel rusten. Heel veel groeten en we zien wel weer. Doei, Ans & Qui.

  • 25 Februari 2008 - 15:59

    Nicky:

    Hallo Liesbeth en Hans

    He, he, eindelijk gelukt weer op de site te komen. Dit keer via het werk maar wel netjes na het spreekuur.Wat een heerlijk weekend hebben jullie gehad echt genieten. En ik heb in alle rust nu de foto,s goed kunnen bekijken. Toppie!
    groetjes Nicky

  • 25 Februari 2008 - 19:49

    Qu:

    ALWEER winst voor Veerse Boys ! 1-0 tegen SSW uit Dordrecht.

    Right 'Oh - Raamsdonk: 2 minuten nog op de klok, stand 0 - 3 ...
    ... 2 minuten in blessuretijd: stand 3 - 3. Wat een kraker moet dat zijn geweest!

    Helaas NAC heeft 't niet voor elkaar gekregen om ook de 3e keer tegen Ajax te winnen (2-3 nederlaag).

    We gaan deze week maar eens beginnen aan de voorbereiding van 21 april (of liever 19 april natuurlijk).
    Tevens zijn we ons aan het orriënteren op een camping voor de zomervakantie.

    Sandra blijft maar meubels kopen! Je huis staat nu bijna vol. Maar 't ziet er fantastisch en vooral heel gezellig uit.

    Langzaam maar zeker keert de rust op het werk terug en hopelijk wordt het snel voorjaarsweer dan ga ik bijtijds huiswaarts en kan ik mijn tuintje weer gaan bijhouden. 't Gras heb ik overigens al een keer gemaaid!

    't Ga jullie goed! Enjoy !!!

    houdoe (joedoe)

    Qu

  • 26 Februari 2008 - 22:49

    Ilse Van Gelder:

    Hoi Liesbeth. Fijn om te horen/zien dat je je draai gevonden hebt. Het bezoek van Hans ziet er geweldig uit, ondanks het slechte weer. Geniet beiden met volle teugen.
    Groetjes uit Breda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Voor het bedrijf Abn Amro clearing Chicago?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 106886

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 30 September 2014

Mijn tweede reis - Chicago

08 November 2007 - 01 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: