Manly Sea Eagles weer kampioen. - Reisverslag uit Manly, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Manly Sea Eagles weer kampioen. - Reisverslag uit Manly, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Manly Sea Eagles weer kampioen.

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

09 Oktober 2011 | Australië, Manly

Ja, jullie lezen het goed. De eerste zondag van oktober is Manly Sea Eagles kampioen geworden van de NRL (New South Wales Rugby League) competitie. In 2008 mijn eerste jaar in Manly werden ze ook kampioen. Toen waren winkelramen versierd met de kleuren van de Sea Eagles. Dit jaar was het veel minder. Ik ben naar een pub gegaan om de wedstrijd te zien. Er hing een gezellige sfeer en zeker na de overwinning was de stemming goed.

In het eerste weekend van oktober vindt het jaarlijks jazz festival plaats. Als je de website leest moeten er 45,000 mensen op af komen. Helaas alle jaren dat ik hier ben, is het slecht weer. Zaterdag was het nog droog, maar zondag zijn alle buitenoptredens verhuisd naar binnen.

Zoals jullie wel weten is het voorjaar begonnen in Australie. In Canberra wordt jaarlijks het Floriade festival gehouden. Het is de keukenhof in het klein.
Ik had het ieder jaar op mijn lijstje staan maar het kwam er iedere keer niet van. Nu moest het toch echt gebeuren. Ik had al uitgezocht dat ik met de bus kon gaan. Toen bleek dat mijn collega met zijn gezin en ouders naar de Floriade ging en er nog plaats was in de auto. Ik moest alleen nog een hotelovernachting regelen. Gelukkig kon ik hetzelfde hotel terecht waar zij verbleven.
Vrijdagavond ben ik met de collega mee gegaan, zodat we zaterdagmorgen om 7:00 uur konden wegrijden. Canberra ligt 3 uur rijden van Sydney. We zijn gelijk naar de Floriade gegaan. Het park is mooi aangelegd en tussen de tulpen bloeien andere bloemen zodat het mooie perken zijn. Ieder perk heeft een thema.
Na 1 uur rondgekeken te hebben zijn we gaan inchecken, zodat de kinderen even een dutje konden doen. Ik ben terug gegaan en heb het hele park verkend. Zondagmorgen zijn we gaan ontbijten bij een bekend pannenkoekrestaurant. Daarna nog even de Floriade bezocht. In een typisch Australische stad Goulburn hebben we geluncht en toen werd het tijd om weer richting Sydney te gaan.
Onverwachts heb ik ook nog een loge gehad.

Esther, een Nederlandse vriendin, had de deur van het appartement dicht gedaan en de sleutel binnen laten liggen. Haar vriend was in het buitenland. Helaas was de makelaar al dicht dus klopte ze bij mij aan. Het werd een gezellige avond. Zeker voor herhaling vatbaar maar dan gewoon met de sleutel in de tas.

  • 09 Oktober 2011 - 12:47

    Pieter:

    Nou erg mooi Liesbeth en proficiat met de overwinning van je club.
    Heel veel groeten en een dikke kus

  • 09 Oktober 2011 - 15:04

    Joke:

    He Liesbeth,
    Wij planten hier nu de bollen en jullie hebben al het prachtige resultaat! Tulpen, narcissen, viooltjes en meizoentjes! Die exotische bloemen (kraanvogelbloem en kangaroepootjes ) vind je hier alleen bij de bloemist. Geniet van het voorjaar! Hier nu regen en saai weer na -eindelijk- 3 weken zomer!
    Liefs Joke

  • 09 Oktober 2011 - 15:12

    Rino En Ria:

    Als je al die mooie lentebloemetjes
    ziet krijg je zin in het voorjaar!!
    Maar wij gaan eerst nog eventjes de herfst afwerken en dan de winter in.
    Heel veel groetjes Liesbeth en hou je taai.

  • 10 Oktober 2011 - 09:41

    Linda:

    Was maar een kort berichtje liesbeth! Maar wel hele mooie foto's van de bloemen!

    Wij hebben gisteren weer goed ons best gedaan met sjouwen en ons Ikea diploma. Hans had een kast bij jou staan die we hebben verhuist naar zijn zolder en een bed voor jou hebben we verplaatst. Daarna mijn bed en kast verhuist naar mijn nieuwe huisje, dus het was een actieve zondag! 's avonds lekker frietjes gegeten met zn allen en lekker op de bank tv gekeken!

    X Linda!

  • 11 Oktober 2011 - 12:31

    Hans:

    Nou Liesbeth. Aan de hand van de reactie van Linda snap je waarschijnlijk wel, waarom ik pas nu tijd heb om te reageren. Druk Druk Druk!! Nu even koffiepauze en tijd om toch nog even je verhaal te lezen en de mooie foto's te bekijken. Groetjes ***

  • 11 Oktober 2011 - 15:43

    Ilse Van Gelder:

    Hoi Liesbeth,
    Prachtige bloemen, inderdaad net de Keukenhof. Heerlijk dat het voorjaar weer bij je begint, ook al hebben de herfst en winter natuurlijk ook zijn charmes!
    Groetjes en geniet van het alweer mooie weer.

    Groetjes uit Breda

    P.s. ik zag wel mensen nog in hun winterjassen lopen bij de Floriade. Beetje hetzelfde als hier: niet weten wat je aan moet doen, het één te warm, het andere te koud. Geniet ervan!

  • 11 Oktober 2011 - 15:43

    Ilse Van Gelder:

    Hoi Liesbeth,
    Prachtige bloemen, inderdaad net de Keukenhof. Heerlijk dat het voorjaar weer bij je begint, ook al hebben de herfst en winter natuurlijk ook zijn charmes!
    Groetjes en geniet van het alweer mooie weer.

    Groetjes uit Breda

    P.s. ik zag wel mensen nog in hun winterjassen lopen bij de Floriade. Beetje hetzelfde als hier: niet weten wat je aan moet doen, het één te warm, het andere te koud. Geniet ervan!

  • 12 Oktober 2011 - 17:03

    Sandra :

    Als de lente komt dan geef ik jou... :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Voor het bedrijf Abn Amro clearing Chicago?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 105632

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 30 September 2014

Mijn tweede reis - Chicago

08 November 2007 - 01 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: