Het 5de jaar is ingegaan. - Reisverslag uit Manly, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Het 5de jaar is ingegaan. - Reisverslag uit Manly, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Het 5de jaar is ingegaan.

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

27 November 2011 | Australië, Manly

Eerst moet ik iedereen bedanken die aan mijn verjaardag heeft gedacht. Het was deze keer een lange verjaardag want ik was in Chicago, maar velen dachten dat ik in Sydney was. Heel raar hoor als je felicitaties ontvangt, terwijl jezelf net met de werkdag van 31 oktober begint.
De verjaardag heb ik met Patrick (college) en zijn vrouw Iris gevierd met een Amerikaans diner (steak op een bord van 160 graden). Mijn 1ste verjaardag in Manly heb ik ook met ze gevierd. Zij waren toen in Sydney werkzaam.

Zoals jullie nu begrijpen ben ik weer in Chicago geweest voor mijn werk. Ik arriveerde zaterdagmiddag (29 oktober) en het was mooi weer. Na ruim 20 uur gezeten, gelegen en gehangen te hebben in vliegtuig, wilde ik wel even beweging. Het weer was goed gezind, dus de wandelschoenen gingen aan.
Deze keer verbleef ik in een mooi gemeubileerd appartement.
In het weekend waren al diverse Halloween feesten en liepen er veel mensen verkleed over straat.
Zondag ben ik naar de skydeck gegaan. Het uitkijkpunt is op 400 meter hoogte. Zie de foto’s om indruk te krijgen hoe hoog dat is. Daarna naar het millennium park gewandeld. Overal stonden bloembakken gevuld met crysanten en paarse boerenkool.

Toen brak de werkweek aan. Iedereen vond het leuk om mij te zien en ze hadden een werkplek voor me geregeld. Door het tijdverschil van 16 uur met Sydney, bleef ik ‘s avonds langer werken zodat in Sydney de volgende werkdag al aanbrak als ik nog de werkdag moest afsluiten.

Zaterdagmorgen 5 november heb ik de hot chocolate run gelopen. Dit is een race van 5 of 15 km. Ik had me ingeschreven voor de 5 km. De zon scheen gelukkig en viel de temperatuur van 4 graden mee. Na de race kregen alle deelnemers een chocolate fondue van fruit en een beker warme chocolademelk. Het was leuk om deel te nemen zeker met zo’n afsluiting. ‘s Middags ben ik voor mijn collega gaan shoppen.
Onverwachts heb ik zaterdagavond naar de musical van Mary Poppins bezocht. Ik ben ook nog naar de bioscoop geweest om de film Margin call te zien.

Nadat ik de race had gelopen kreeg ik het trieste bericht dat mijn tante was overleden. Met ook het verlies van haar zoon in juli in gedachte, wilde ik graag naar NL.
Nadat ik toestemming van mijn baas had gekregen, kon alles in gang gezet worden om naar NL te vliegen.
Woensdagmorgen werd ik door Hans van het vliegveld opgehaald. Donderdag was de begrafenis van mijn tante en hieraan heb ik mijn steentje bij kunnen dragen door het “In Memoriam” te lezen in de kerk.
Ik ben tijdens mijn verblijf in Nederland ook nog naar vrienden geweest die onlangs een dierbare verloren hebben.
Zaterdagmorgen vertrok ik weer naar Chicago. Daar ben ik 1 nacht geweest om de volgende morgen door te vliegen naar Sydney.

Sinds begin oktober volg ik golf lessen. Vorige week heb ik de eerste keer 9 holes gelopen. Ik heb maar 1 keer een bal in de bunker geslagen.
Op zondag ben ik naar Bondi gereisd om de tentoonstelling “sculptures by the sea” te bewonderen. Langs de wandelroute van Bondi naar Coogee hebben 4 weken sculpturen gestaan. Al was het weer niet denderend, waren er veel mensen op afgekomen.

Afgelopen week verhuisde mijn college Deepa en haar man naar hun eigen huis. Ik wilde een leuke kaart sturen en ging met volle moed naar de kaartenwinkel. Na eerst zelf rondgesnuffeld te hebben en vervolgens assistentie gevraagd bij de kassa, blijkt dat ze geen kaarten sturen als iemand verhuisd. Heb ik weer een gat in de markt ontdekt. Naast de stroopwafels, pepernoten (zeker die met chocolade), kaas, schoolkrijtje (drop) kan ik nu ook verhuiskaarten gaan verkopen.

  • 27 November 2011 - 10:42

    Mary:

    Je reist heel wat af Liebeth! En dan nog even op en neer naar Nederland. Een werledreiziger uit 't Fèr! Weer een leuk verhaal. Werk en wandel ze!
    Groetjes van de kieboompjus.

  • 27 November 2011 - 14:10

    Huub:

    Hoi, wat vliegt de tijd toch.
    Leuke foto's heb je bijgevoegd.
    Nu wachten tot Hans komt om de feestdagen mee door te brengen. Succes met je werk.
    Huub

  • 28 November 2011 - 19:33

    Ilse Van Gelder:

    Hoi Liesbeth,

    Je hebt alweer veel gezien en gedaan sinds je in Nederland was! Mooie sculptures, trouwens.
    De hot chocolate race traktatie zag er lekker uit. Goede tijd gelopen?
    Groetjes vanuit Breda.

  • 29 November 2011 - 10:22

    Mark:

    Mooi stukje!:)
    X mark

  • 29 November 2011 - 10:22

    Mark:

    Mooi stukje!:)
    X mark

  • 29 November 2011 - 22:07

    Sandra:

    Haha je zou echt veul geld kunnen verdienen daar... ik heb er ook nog wel een paar voor je 'gat in de markt' lijstje! Mooie foto's van Chicago! Wist niet dat je aan het golfen geslagen was?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Voor het bedrijf Abn Amro clearing Chicago?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 105629

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 30 September 2014

Mijn tweede reis - Chicago

08 November 2007 - 01 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: