Eerste dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Eerste dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Nieuw Zeeland

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

14 December 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Donderdag 8 december 2011, het is weer zover. Ik ga weer naar Liesbeth. Pieter brengt me naar het station in Breda en per trein (de snelle Fyra) ga ik door naar Schiphol. De vluchten naar Hong-Kong en Sydney verlopen volgens schema. Liesbeth moet nog even wachten want voor me bij de douane staan er twee (nota bene uit Brabant; De Moer om precies te zijn) die regelrecht in aanmerking komen voor Border Secuirity. Als mijn paspoort gecheckt is, loopt alles op rolletjes. "Hans is er weer" hoor ik ze bijna naar elkaar fluisteren. Met kaas, drop en nog een mooie surprise voor Joost kom ik met glans door de Quarantaine. Per trein gaan Liesbeth en ik naar Circulair Quay en het feest der herkenning is begonnen. Ook bij deze trip geldt: "De laatste loodjes wegen het zwaarst". Ik doel op de klim, naar Marshall Street met een koffer van 23 kg achter mijn kont. Maar ... mij hoor je niet mopperen, ik weet waar ik het voor doe. De eerste nacht zit er snel op en zaterdagochtend doen we lekker rustig aan. Aan het eind van de ochtend gaan we boodschappen doen. Op de Corso is het gezellig druk en hier staat een manneke van een jaar of elf (half twaalf) muziek te maken om je vingers bij af te likken. "Manly got's Talent!" Later in de middag gaan we nog even de stad Sydney in. Bij Darling Harbour kijk ik in mijn ogen uit. De bouwput die 4 jaar geleden ontstond is verdwenen. Het lijkt alsof de stad een nieuw hart gekregen heeft. Heel veel mensen genieten hier van het mooie weer en het heerlijke park. Een lustoord voor jong en oud.
Zondag is het vroeg dag. Per taxi naar de luchthaven om het vliegtuig naar Christchurch, Nieuw-Zeeland te nemen. Op de luchthaven staat Toine Schoenmakers ons op te wachten. Hij begeleidt ons naar het motel en vervolgens gaan we samen de stad bekijken. Christchurch heeft heel veel geleden van de aardbevingen in september 2010 en februai begin dit jaar. Een drama voor heel veel mensen en als je zo door de stad loopt dan zie je meteen dat dit nog lang zal doordreunen. "Vijf jaar heeft de stad nodig om opnieuw opgebouwd te worden en te herstellen" zo vertelt Toine ons. Het valt niet mee ergens een café te vinden om een kopje koffie te drinken. Na een bezoek aan een supermarkt volgen we een suggestie van Toine op en gaan eten bij een Thais restaurant. Goede keuze; we genieten ervan. Na afloop gaat Toine nog mee naar ons motel. Hij bekijkt samen met Liesbeth ons reisplan en geeft een aantal tips. Bij mij slaat de jetlag toe en het kost me heel veel moeite de oogjes open te houden en bij de les te blijven. Als Toine vertrokken is, ga ik niet veel later naar bed en slaap heerlijk.
Maandag vertrekken we om half negen bij het motel. Doel van de reis: The West Coast via Arthus Pass (weer een tip van Toine). Het kost even wat tijd om Christchurch uit te komen, maar het verkeer gedraagt zich iedereen uiterst correct. Autorijden is hier heel relaxed, zeker als we later de stad uit zijn en het 'platte'land opgaan. Onze eerste stop is bij Castle Hills. We maken een korte wandeling en krijgen een mooie indruk van dit mooie glooiende gebied en het prachtige uitzicht. Helaas werkt het weer niet de gehele dag mee, maar hier hebben we geluk. De zon gaat zelfs schijnen tegen de de tijd dat we ons rondje weer afmaken en bijna bij de auto zijn. Vervolgens gaan we door naar Arthur's Pass. Hier is ook een mooie locatie om van de lunch te genieten. We brengen nog een kort bezoek aan de VVV en daarna maken we een wandeling van ongeveer half uur naar Dobers Nature Walk. Meer zit er vandaag niet in. Het regent iets te veel. Overigens merken we later omdat we zo hoog zitten, want enige tijd later is het lang niet zo erg meer. Na de wandeling vervolgen we onze reis en komen uit in Hokitika. Een mooi ruim stadje aan de kust. Na aankomst maken we nog een leuke wandeling om de stad te verkennen en daarna doen we nog wat boodschappen. Voor het diner gaan we naar Café de Paris, waar ons een onvervalste Franse Uiensoep wordt voorgeschoteld. Heerlijk! Bij terugkomst in het motel nog even email gechecked. Alles is in orde.
Vandaag dinsdag op naar het volgende reisdoel: Franz Josef Glacier. Om 8 uur hebben we de sleutel van het appartement al afgegeven en kunnen we onderweg. De eerste stop is gewoon langs de snelweg als we een verwijzing zien naar een prachtig meer, Lake Janthe. Daarna rijden we verder aar Okarito. Hier maken we een mooie boottocht. We bewonderen de witte reigers. Na twee uur zijn we terug en gaan verder naar Frans Jozef Glacier en Fox Glacier. Hier maken we enkele mooie wandelingen. Als rond half zeven de actieve dag ten einde loopt gaan we op zoek naar een hotel in Fox Glacier. Morgen gaat de reis verder richting Haast. Het wordt even spannend want de weersberichten zijn niet positief. Vandaag hebben we een geweldige dag achter de rug.

  • 14 December 2011 - 08:21

    Mary:

    haahaahahaa das lachen, daar is Hans weer bij de douane...Heel veel plezier en geniet van deze onvergetelijke(denk ik) reis! Ik volg jullie ook gezellig op facebook.

    groetjes uit een zeer nat Raamsdonksveer!!

  • 14 December 2011 - 09:03

    Linda:

    Hallo!!
    Leuk verhaaltje en wat lekker kort Hansje!! haha :-) Was nu zo klaar met lezen!
    Mooie foto's ook weer zeg! Wat is Nieuw-Zeeland dan toch weer een heel ander land dan Australië he!!
    Ik zeg, daar wil ik ook nog naartoe! haha
    Heel veel liefs van jullie nichtje!

  • 14 December 2011 - 09:22

    Nicky:

    Back home, wat een verrassing weer
    om te lezen, zo kom ik... nog eens ergens
    behalve Koekangé.

    Hans en Liesbeth wens jullie weer een
    geweldig samen zijn met vele mooie trips,

    veel liefs uit Drenthe

  • 14 December 2011 - 09:32

    Wim Veldhuis:

    Mooi verslag, jullie zien nog eens wat van de wereld, gelukkig laten jullie ons mooi meegenieten !
    Alvast een leuke kerst en jaarwisseling gewenst, maar dat gaat vast wel lukken.

  • 14 December 2011 - 11:13

    Marian:

    leuk iets van julie te horen
    weer leuk verhaal
    geniet er van en van het weer want hier is het bar en boos
    maak leuke fotos en tot horens
    marian

  • 14 December 2011 - 20:31

    Quirinus En Ans:

    Wat kan er in een week toch veel gebeuren Hans ! Vandaag nog Raamsdonksveer gepasseerd op weg naar een concours. Je ziet de passie blijft. Ondertussen maken jullie het weer. Het lijkt mij ook een heel mooi en zuiver land.Vandaar ook de haaienleverolie daar vandaan ! Met Kerst en daarna, zitten we in Schayk op het beestenspul te passen. De fam. gaat op wintersportvakantie. Hans en Liesbeth jullie hebben een mooie tijd en we lezen graag de verslagen.

  • 14 December 2011 - 20:31

    Quirinus En Ans:

    Wat kan er in een week toch veel gebeuren Hans ! Vandaag nog Raamsdonksveer gepasseerd op weg naar een concours. Je ziet de passie blijft. Ondertussen maken jullie het weer. Het lijkt mij ook een heel mooi en zuiver land.Vandaar ook de haaienleverolie daar vandaan ! Met Kerst en daarna, zitten we in Schayk op het beestenspul te passen. De fam. gaat op wintersportvakantie. Hans en Liesbeth jullie hebben een mooie tijd en we lezen graag de verslagen.

  • 14 December 2011 - 20:34

    Quirinus En Ans:

    Een beetje dom natuurlijk.Maar het duurde ook zo lang en toen drukte ik nog maar een keertje.Je ziet het resultaat . . . .

  • 15 December 2011 - 01:09

    Mark:

    Supergaaf!!
    Nog veel plezier!
    Groeten

  • 15 December 2011 - 18:45

    Qu:

    leuk hoor!

    het gaat jullie goed daar & geniet !

    houdoe,
    qu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Voor het bedrijf Abn Amro clearing Chicago?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 105635

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 30 September 2014

Mijn tweede reis - Chicago

08 November 2007 - 01 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: