Deel3 van onze reis in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Deel3 van onze reis in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Deel3 van onze reis in Nieuw Zeeland

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

23 December 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Zaterdag 17 december - Milford Sound. Eigenlijk een dag om niets over te schrijven, maar gewoon te verwijzen naar de foto's. Wat was het hier mooi en wat troffen we het met het weer. Om kwart voor acht waren we al op weg vanuit Te Anau. Het duurde twee uur voor we er waren. De reis naar Milford Sound was al geweldig. Onderweg zijn we een paar keer gestopt om wat foto's te maken. Onder andere bij Mirror Lake. ( de naam spreekt voor zich; alhoewel, toen we er 's-middags op de terugweg nog een keer stopte was "the mirror" er niet meer.)

Bij Milford Sound maken we een cruise over een prachtig meer met aan weerszijden een prachtig uitzicht over de bergen. We bewonderen de watervallen en kijken uit naar de bergtoppen die nog bedekt zijn met sneeuw. Na de boottocht maken we een leuke wandeling en genieten nogmaals van het uitzicht en natuurlijk van de heerlijke zon. Op de terugweg stoppen we om een waterval te bezoeken (vooral vanwege 'de regenboog' mooie foto's) en maken nog een wandeling door een deel van het bos dat helemaal begroeid is met mos. Ook dit levert weer prachtige foto's op.

Hierna gaan we terug naar Te Anau. De temperatuur daalt snel en we moeten toch even bijkomen van de ‘kou’ als we terug zijn in ons motel. Nadat we gegeten hebben, liggen we rond een uur of tien al op bed. Opnieuw nagenietend van een schitterende vakantiedag in Nieuw-Zeeland.

De zondag gebruiken we voor de verplaatsing van Te Anau naar Dunedin (Oostkust). Een autorit van ongeveer 4 uur. We doen het lekker rustig aan. Het is de gehele dag bewolkt en ook de temperatuur valt wat tegen. Mooie omstandigheden voor een lange autorit. Als we in Dunedin een hotel gevonden hebben, gaan we de stad verkennen. Bij de VVV krijgen we een brochure met een wandeling langs de historische gebouwen van de stad. We komen erachter dat deze stad een mooie historie heeft en enkele gebouwen springen er zeker uit. Vooral het station is erg mooi. Als de wandeling zijn einde nadert, belanden we in een Ierse Pub. Heel erg gezellig zitten we vlakbij de open haard. Ik geniet van een bijzonder glas bier: Oranjeboom !!!! We besluiten hier niet alleen wat te drinken maar ook te eten. We sluiten af met een onvervalste Irish Coffee.

Maandagochtend lacht de zon ons al vroeg tegemoet. Na het ontbijt gaan we met de auto op pad. Een ritje van ongeveer drie kwartier. We gaan voor een excursie bij de Natures Wanders. In een zeswielig voertuig leidt onze gids ons door een wel heel wisselend landschap langs de kust. We zijn om 13.00 uur aan de beurt en blijken voor dat tijdstip de enige deelnemers te zijn. Een VIP-cruise mag je dit dus wel noemen. Onze vriendelijke gids kan heel enthousiast vertellen en onderweg bewonderen we zeehonden, pinguïns en zelfs in de verte zien we een groep dolfijnen. De zeehonden en pinguïns bezoeken we van wel heel dichtbij. Echt een bijzondere ervaring. De gids verliest bijna de tijd en op een gegeven moment wordt het hoog tijd om terug te keren naar het startpunt. Na deze excursie brengen we een bezoek aan Larnach Castle. Het enige kasteel van Nieuw Zeeland. Een oud kasteel (1870) maar de laatste decennia (sinds 1967) behoorlijk opgeknapt. Heel leuk om doorheen te wandelen. De tussenliggende afstanden leggen we af met de auto en we blijven voortdurend genieten van het uitzicht. Na het bezoek aan het kasteel wordt het tijd om naar het hotel te gaan. Voor het eten belanden we opnieuw (eigenlijk onbedoeld) in de Ierse Pub. De jongedame die ons helpt spreekt wonderwel heel goed Nederlands en blijkt, als we met haar in gesprek komen, slecht 7 maanden in Nederland te zijn geweest. Heel knap hoe iemand in zo'n korte tijd onze taal zo goed heeft leren spreken. Petje af. Bovendien een leuke meid, dus echt een aangenaam gezelschap. Na het eten gaan we terug naar het hotel. We genieten van de video-opnamen die Liesbeth gemaakt heeft en tussendoor maak ik dit reisverslag en stel ik de door mij gemaakt foto's veilig. Hierbij handig gebruik makend van de mini laptop van Joost, die ik voor hem vanuit Nederland heb meegenomen.

Dinsdag is het weer tijd voor een lange autorit (ong. 5 uur). We reizen terug naar Christchurch waar de volgende dag ons vliegtuig naar Sydney vertrekt. De rit verloopt voorspoedig en halverwege de middag zijn we al in de stad. Als we het hotel geregeld hebben, gaan we nog een keer de stad in. Zoals we eerder vermeld hebben, blijven de gevolgen van de aardbevingen het leven in Christchurch beïnvloeden. We hebben nog een keer afgesproken met Toine Schoenmakers. Rond half zeven is hij bij ons hotel en samen gaan we op zoek naar een leuke eetgelegenheid. Hij heeft een adres op het oog, maar dit blijkt gesloten te zijn. Uiteindelijk besluiten we terug te gaan naar het Thai restaurant waar we tien dagen eerder ook waren. We hebben prima de tijd om bij te kletsen en het is echt leuk om elkaar weer te spreken. De avond vliegt voorbij. In ons hotel kletsen we nog wat na, maar daarna is het definitief tijd om afscheid te nemen.

Woensdagochtend hebben we nog de tijd om Christchurch in te gaan. We besluiten de Botanische tuin te bekijken. Misschien waren onze verwachtingen (mede gelet op eerdere reiservaringen) wat te laag ingesteld, maar we hebben er echt van genoten. Meer dan de moeite waard. Opnieuw een mooie gelegenheid om veel foto’s te maken. Gelukkig houdt de camera het nog steeds vol, maar het blijft behelpen. Na dit bezoek gaan we naar de luchthaven en leveren de auto in. Om ongeveer 17.00 uur vertrekt ons vliegtuig. Als we in Sydney aankomen, blijkt dat neef Joost al in de woning van Liesbeth is. We spreken af om elkaar bij de Wharf te ontmoeten. Bij het Bavaria Biercafé drinken we een lekkere pint op onze ontmoeting en wisselen we de eerste reiservaringen uit. Hierna wordt het tijd om huiswaarts te keren.
We gaan nog een fotoselectie maken, maar het leek ons goed om vast dit verhaal te plaatsen. Voor de excursie bij Milford Sound hebben we een hele serie foto’s op Picasa geplaatst. Zij bijgaande link.

Helaas horen we vandaag (vrijdag 23-12-2011) dat er opnieuw aardschokken in Christchurch geweest zijn. Heel vervelend, vooral om dat we zelf hebben gezien hoe men bezig is om alles te herstellen.

• 23 December 2011 - 11:47

Linda:

Jippie! ik ben weer de eerste die mag reageren!!
    Leuk om jullie verhaaltje te lezen en die foto's moeten maar snel volgen! Ga in ieder geval even de foto's op Picasa bekijken!
    Fijne kerstdagen daar!!! En we drinken er hier een of meerdere op jullie! :-)
    Xxx Linda

• 23 December 2011 - 17:25

Nicky:

Tjonge jonge jonge

Heaven on Earth.......

vanuit een warm hart spreek ik de wens naar jullie uit,

Stralende Kerstdagen
    XXX

• 23 December 2011 - 17:45

Ria Oomen:

Fijn dat jullie op tijd weg waren in Christchuch, anders was het toch weer een nare ervaring voor jullie.
    fijne kerstdagen samen.

• 23 December 2011 - 20:31

Rino En Ria:

Wat een mooie reis !
    Ga ook de foto’s op Picasa bekijken.
    Hele fijne feestdagen samen !!

• 24 December 2011 - 07:39

Anneke:

hoi Hans en Liesbeth,
    allereerst ontzettend bedankt voor het onverwachtse bezoek van de bloemist !! Wat enorm attent van jullie, bedankt !!!!
    Wat een schitterende foto's weer, wat zien jullie veel moois.
    Wij wensen jullie alvast een hele fijne kerst toe en natuurlijk een goed uiteinde en goed begin. Groetjes John, Anneke, Nomi en Wessel

• 24 December 2011 - 08:47

Huub:

Ben weer helemaal bijgelegen. Prachtige foto's van een mooi natuurgebied.
    Groet uit O'hout
    Huub

• 03 Januari 2012 - 13:52

Q&A Kamp:

Maar hoe is het nu met die ellendige hitte ?