Mooie start van 2012 - Reisverslag uit Manly, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Mooie start van 2012 - Reisverslag uit Manly, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Mooie start van 2012

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

10 Januari 2012 | Australië, Manly

Zondagochtend 9 uur, de Kookaburra wekt me. Echt leuk om deze mooie vogel weer eens te horen. Zeker na de geweldige ervaring van zaterdagavond op het Sydney Festival. Tijd om een verhaaltje te schrijven voor het thuisfront. Ik heb de PC nog maar amper aangezet of de bel gaat. Er melden zich vier vrienden van Bart en Joost (o.a. uit Belgie en Canada). Dus eerst de heren uit bed getrommeld en gezorgd voor koffie en thee. Ze zitten gezellig op het balkon en ik heb weer tijd om te gaan schrijven. Overigens zal het nog twee dagen duren voordat het verhaal af is en geplaatst wordt, maar dat is slechts een detail.

Voor ik het echte verhaal begin wens ik, ook namens Liesbeth, Joost en Bart, iedereen een voorspoedig 2012!!!

Ik was gebleven bij 29 december. Een rustig dagje waarop we vooral genoten hebben van het mooie weer. Liesbeth en ik hadden nog een afspraak met Esther om een luchtbed bij haar op te halen. We spraken samen af bij The Town Hall. We hebben nog enkele boodschappen gedaan en daarna snel terug naar Manly. Vrijdagochtend is het vroeg dag. Even na 6 uur zal Bart landen op het vliegveld van Sydney. We besluiten een taxi te nemen, zodat we er zeker op tijd zijn. Als we op de luchthaven zijn, duurt het best even voor Bart zich bij ons meldt, maar ach in een aankomsthal is wachten nooit erg. Bart is blij dat hij ons ziet. Zijn eerste kennismaking met Sydney gaat traditiegetrouw per trein en veerboot. Hij geniet zichtbaar. Ook geheel volgens traditie gaat het introductieprogramma de rest van de dag. Zodra hij zich opgefrist heeft en we de laatste nieuwtjes uitgewisseld hebben, gaan we Sydney ontdekken. Tijdens onze eerste wandeling komen we direct twee Dongenaren tegen. Het zijn bekenden van Joost (hij wist dat ze hier aan het trekken zijn). Leuker nog, ook Bart kent ze nog van school. Op deze introductiedag laat Bart duidelijk blijken dat het leven in Sydney hem wel bevalt.

Op oudjaarsdag blijven we lekker in en om Manly hangen. Na lang twijfelen besluiten we de jaarwisseling gewoon hier door te brengen. Joost heeft met vrienden afgesproken. Ze houden een party op Cockatoo Island en bekijken daar het vuurwerk. Bart, Liesbeth en ik gaan naar Manly Wharf voor het familievuurwerk. Voor het grote vuurwerk zijn we net als vorig jaar naar The North Head gegaan (Onvoorstelbaar: Voor mij al weer de derde keer dat ik dit mocht beleven!!) Na het vuurwerk lopen we terug naar Manly en zetten Bart bij de veerboot af. Hij gaat Joost opzoeken en ze gaan samen het nieuwe jaar inluiden. Als ik ’s-ochtends om 7 uur uit bed kom, kom ik ze op de gang tegen en duiken zij erin. Terwijl zij gaan bijslapen geniet ik van een stralende ochtend. Beter kun je het jaar niet beginnen. ’s-Middags gaan we met z’n allen naar Shelly Beach. Ideale omstandigheden voor een nieuwjaarsduik.

Maandag 2 januari doen we rustig aan. Joost en Bart moeten van alles regelen. Liesbeth en ik doen boodschappen en bewonderen de drukte in Manly. Achteraf lezen we dat er deze dag bijna 100.000 bezoekers op Manly Beach geweest zijn.

Dinsdag huren we een auto en gaan we naar The Blue Mountains. We starten bij Wentworth Falls en doen daar een wandeling van bijna drie uren, zoals Liesbeth en ik (maar ook meerdere familieleden) die al eerder gedaan hebben. De omstandigheden zijn grandioos en we genieten volop. Na de wandeling rijden we door naar Katoomba en bekijken daar The Three Sisters. We vinden dat Bart die toch zeker gezien moet hebben. Omdat we woensdag de auto ook nog hebben gehuurd, gaan we nog naar het strandje aan The West Head en rijden daarna via Palm Beach terug naar Manly. Op de terugweg hebben we nog een mooie ervaring als we even van het uitzicht over de oceaan genieten. De man die daar zit, wijst op kleurverschillen in het water en voorspelt dat binnen het kwartier het weer veranderd en dat er een wind komt op zetten van wel 75 km. per uur. Zijn voorspelling klopt precies en hij leert Joost en Bart hoe ze op een muurtje kunnen gaan staan en tegen de wind kunnen gaan hangen. Het levert een paar leuke foto’s op. Als we thuis komen, wordt het tijd voor koffie en gebak ter gelegenheid van de 50ste verjaardag van Yolanda. Via skype worden de gelukwensen uitgewisseld.

Donderdag en vrijdag zijn dagen die we vooral invullen om wat zaken te regelen. Joost moet een bankrekening openen, voordat hij hier kan gaan werken, dus dat regelen we donderdagmiddag. Met Bart gaan we vrijdagochtend Manly in om een buskaart te regelen voor zijn trip richting het noorden. Met Greyhound wil hij eerst richting Brisbane en daarna rustig verder reizen en leuke dingen ondernemen. Dinsdagavond gaat zijn ondernemende reis beginnen.

Zaterdag staat in het teken van Sydney Festival. Een cultureel evenement dat de rest van de maand wordt gehouden en dat op deze zaterdag begint. Met een paar Belgische meiden die we tijdens onze wandeling in The Blue Mountains hadden ontmoet, heeft Joost al een afspraak gemaakt en hij vertrekt al redelijk op tijd richting de stad. Liesbeth, Bart en ik gaan rond een uur of vier ook naar Sydney en we hebben geluk, want bij Hyde Park ontdekken we Joost al heel snel, dit ondanks alle drukte. Bart sluit zich bij het groepje (inmiddels al uitgebreid met jongelui uit Canada, Duitsland en Oostenrijk) aan. Liesbeth en ik trekken ons eigen plan. Er is heel veel te doen in het centrum van Sydney. Op meerdere plekken kun je van muzikale optredens genieten. De stad bruist. We sluiten af op Domain waar we een optreden zien van Manu Chao. Ik had er nog nooit van gehoord, maar voor een avond als deze (met volgens kranten 200.000 toeschouwers) een mooie afsluiting. Om kwart voor twaalf nemen we de boot naar Manly en thuis kunnen we nog even nagenieten onder het genot van een wijntje

Zondagochtend staan er dus al op tijd bezoekers voor Joost en Bart aan de deur. Na de koffie gaan ze naar het strand. Liesbeth en ik maken een flinke wandeling en als we bij Manly Beach zijn, komen we de vriendengroep al snel tegen. De rest van de zondag lijkt rustig te gaan verlopen, totdat er rond acht uur een gigantische noodweer uitbreekt met fikse regen- en onweersbuien. Bart was inmiddels al thuis, maar Joost moet ergens op een picknickplaats uithangen, omdat ze daar samen eten zouden klaarmaken. Als duidelijk is dat dit slechte weer nog wel even in alle hevigheid zal aanhouden, sturen we Joost een berichtje dat ze maar snel onze kant op moeten komen. Nog geen kwartier later zit het huis vol jongelui en draaien centrifuge en droogtrommel op volle toeren om alle kleding droog te krijgen. Geheel onverwacht wordt het een heel gezellige avond. Er wordt heel wat afgepraat en gelachen.

Maandagochtend houden we eerst een flinke schoonmaak in het appartement van Liesbeth en daarna gaan we met zijn vieren naar Sydney. Bart wil graag naar de Fishmarket. Op de terugweg besluiten we (vanwege de ideale omstandigheden) in The Sydney Tower van het uitzicht te gaan genieten. Een goed besluit, want op deze middag zijn de omstandigheden perfect om Sydney en omgeving goed te bekijken.

En zo sluiten we weer een mooie periode af. Inmiddels begin ik aan mijn laatste vakantieweek. Bart vertrekt vanavond naar het noorden. We zijn benieuwd hoe het hem vergaat. Jullie horen hier later vast meer over.

  • 10 Januari 2012 - 07:27

    Inge:

    nu ben ik een keer de eerste, Linda ;)
    ziet er allemaal weer mooi uit. geniet nog even van de gezelligheid en drukte met zijn allen!

  • 10 Januari 2012 - 08:52

    Mary:

    Hans, Ik snap helemaal waarom je naar Liesbethe wilt! Wat een verhaal en zo gezellig met zijn 4-en. Geniet van je laatste week vakantie...want dan moet je er weer tegenaan!!

    groetjes uit ut Faantelaand!

  • 10 Januari 2012 - 09:15

    Monique Schenk:

    Heerlijk verhaal..... sinds ook ik aan facebook moest geloven lach ik me af en toe suf om jouw opmerkingen. Dus ook hier even snuffelen en dat was ook erg vermakelijk. Tot mijn verbazing kom ik dan op de foto's Dirk tegen. Grappig hoor (ik wist van Kasia dat 'ie rond ging trekken ) maar dan verwacht je hem niet tegen te komen in jouw fotogalerij.
    Geniet nog van je laatste weekje!!
    Groetjes, ook aan Liesbeth uiteraard.

  • 10 Januari 2012 - 09:31

    Linda:

    haha ja Inge, ik ben niet de eerste.. haha JAMMER!!
    Maarrr... Weer een mooi verhaal!!!
    Geniet nog maar van je laatste weekje! En heel eerlijk vind ik het ook wel leuk als je weer thuis bent! Kan je gezellig een drankje in ons huisje komen doen! :-)
    Xxx

  • 14 Januari 2012 - 10:32

    Nicky:

    Lieve Hans en Liesbeth,

    Wat heb ik weer genoten van een mooie lange reis dit keer extra Nieuw Zeeland
    en belevenissen van neef Joost.
    Een mooie terugblik wens ik jou en een goed reis, we horen elkaar,
    XX Nicky


  • 14 Januari 2012 - 11:30

    Neef Toon:

    Hallo Sydney,

    volgens mij is/ was het een gezellige boel in huize Liesbeth. Voor Hans nog een paar fijne dagen in het zomerse Australie! Ik eindig met een "tip": Hans, ga zeker nog de 6,5 meter lange Betty bekijken!

    Goodbye!

    Toon

  • 14 Januari 2012 - 11:38

    Lene Leijten:

    Hans, gefeliciteerd m.n. met foto 24!

    Last but not least: proficiat voor Yolanda!

    Tante Lene (ghostwriter Toon)

  • 12 Februari 2012 - 08:28

    Sandra:

    Top verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Voor het bedrijf Abn Amro clearing Chicago?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 105626

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 30 September 2014

Mijn tweede reis - Chicago

08 November 2007 - 01 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: