Aan alles komt een einde … - Reisverslag uit Manly, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Aan alles komt een einde … - Reisverslag uit Manly, Australië van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een einde …

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

16 Januari 2012 | Australië, Manly

Ik moest even terugzoeken, maar ik ben eruit. Op 7 februari 2008 vertrok voor de eerste keer naar Sydney. Wie had toen kunnen vermoeden dat ik morgen, 16 januari 2012, voor de zevende keer afscheid neem van Liesbeth, van Sydney, van Manly en van dit mooie land. En dat terwijl ik zelf nog niet weet of dit (voorlopig) de laatste keer zal zijn. We merken het vanzelf, zal ik maar zeggen.
Het leuke is, dat ik als een verhaal als dit begin te schrijven, ik toch telkens moet terugpakken naar mijn map met foto’s om te zien wat ik ook alweer gedaan heb. De dagen vliegen voorbij. We blijven ontiegelijk actief en voor je het weet zit er weer een week op. Of erger nog: is gewoon je vakantie voorbij en staat je koffer al weer gepakt!!

Ik was bij afgelopen dinsdag gebleven. Dinsdagavond is Bart vertrokken naar Byron Bay. Vandaar uit, gaat hij verder naar het noorden van Australie. Om 19.00 uur is hij met de Greyhound-bus vertrokken.
Juist op het moment dat we hem wilden uitzwaaien, belde onze Weense vriend Fritz. Hij had zondagavond een paraplu van Liesbeth meegekregen en wilde die terugbrengen. Kwam dat goed uit, want nu hoefde hij niet verder dan Central Station. Nadat we samen een biertje hebben gedronken, zijn we teruggekeerd naar Manly.

Woensdag hebben Liesbeth en ik een lange wandeling gemaakt naar Balls Head en Berry Island. Voor de lezers met een ijzersterk geheugen, dit was inderdaad dezelfde wandeling die ik een jaar geleden maakte op mijn allerlaatste vakantiedag . Liesbeth kende de wandeling nog niet, dus het was erg leuk om deze nu samen lopen. Bovendien waren de omstandigheden super, dus wat wil je nog meer.

Donderdag zijn we naar Royal National Park gegaan. Hiervoor hebben we in Sydney de trein gepakt (treinreis van een uur) naar Cronulla. Daar lag een veerboot klaar om ons over te varen naar Bundeena. Degenen die ons op facebook volgen, hebben de foto’s al gezien en weten dus dat we zo ongeveer in het paradijs terecht kwamen. Ook hier hadden we weer een leuke wandeling op het programma. Met voortdurend de mooiste vergezichten en de stralende weersomstandigheden, werd het weer een feestje voor Liesbeth en mij. Na terugkomst in Manly heeft Joost zich bij ons gevoegd en hebben we samen heerlijk gegeten bij “The Pantry” met een leuk uitzicht over Manly Beach en genietend van een mooie zonsondergang.

Toen Joost en ik vrijdag wakker werden, was Liesbeth al naar kantoor om even wat administratieve zaken af te handelen. ’s-Middags zijn we samen met Esther naar Shelly Beach gegaan om te snorkelen en ons lekker te vermaken op het strand. Dat laatste ging vanzelf, want terwijl we daar lagen, werd iets verder op het strand een huwelijk gesloten, met alle formaliteiten die daarbij horen. We hadden dus volop te bekijken, dat begrijpen jullie wel. ’s-Avonds is ook Jurgen naar Manly gekomen en hebben we heerlijk aan de BBQ gezeten. Na het eten hebben we nog gezellig na zitten kletsen.

Gisteren en vandaag zijn rustig verlopen. Joost had zaterdag met vrienden afgesproken en heeft samen met ze een feest bezocht en is toen daar blijven slapen. Liesbeth en ik wilden eigenlijk naar Domain voor een optreden in het kader van Sydney Festival, maar vanwege een flinke regenbui hebben we dit plan laten varen. Het is gebleven bij een heerlijke dinertje bij The Angus in Darling Harbour en juist toen we klaar waren, werd er in de haven een heel mooi vuurwerk afgestoken. Hierna zijn we snel naar huis gegaan. Vanmiddag (zondag) hebben we nog een bezoek gebracht aan Cookatoo Island en hebben daar een en ander bekeken. Het eiland heeft een rijke historie waarvan nog heel veel bewaard is gebleven. Begonnen als eiland voor gevangen, werd het later een belangrijk marine-/scheepswerf. Nu is het een toeristische attractie en worden er feesten gehouden, zoals op oudjaarsavond (zie eerder verslag). Er is een camping waar je tenten kunt huren en tijdens de wandelingen op het eiland heb je telkens een prachtig uitzicht over Sydney en omgeving.

Inmiddels is de koffer al weer bijna ingepakt en is Liesbeth de laatste kledingstukken aan het strijken.
Het is duidelijk. De vakantie zit er bijna op en morgenochtend om 11 uur vertrek ik uit Manly. In Sydney drinken we nog even samen koffie bij Vicky en daarna gaat de reis verder naar de luchthaven. Als alles volgens plan verloopt, kom ik dinsdagochtend rond half zeven aan op Schiphol.

  • 15 Januari 2012 - 21:54

    Erik En Karin Limo:

    Ziet er weer allemaal goed uit "Ome" Hans. Zal wel weer een prachtige vakantie zijn geweest!!!! Goede reis.


  • 16 Januari 2012 - 00:29

    Pieternel:

    Goh, wat een mooie plaatjes, ik zit stilletjes mee te genieten.
    Wat jammer voor je dat het weer voorbij is. Morgen sterkte met het afscheid nemen van Liesbeth ( en groetjes van mij) - een goede terugreis en behouden thuiskomst.
    Pieternel

  • 16 Januari 2012 - 06:11

    Huub:

    Ja de tijd vliegt, maar jullie hebben hem goed besteed. Behouden thuiskomst! Groet aan Liesbeth en Joost.

  • 16 Januari 2012 - 10:40

    Marian:

    ja hans aan alles komt een eind
    goede reis terug en we zien je wel verschijnen
    niet te bruin he
    dan steken we zo af
    groetjes

  • 17 Januari 2012 - 15:04

    Loes:

    Welkom thuis Diederik.

  • 12 Februari 2012 - 08:50

    Sandra:

    super! ik ben helemaal in de stemming..nog 6 nachtjes..!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Voor het bedrijf Abn Amro clearing Chicago?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 105627

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 30 September 2014

Mijn tweede reis - Chicago

08 November 2007 - 01 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: