Op naar Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Op naar Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Op naar Chicago

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

27 Februari 2012 | Verenigde Staten, Chicago

Het is weer even geleden dat jullie iets van mij gehoord hebben. Ik zal de draad oppakken waar Hans is gebleven.

Maandag 16 januari mijn 1ste werkjaar van 2012 en Hans vliegt weer naar Nederland. Deze keer heb ik Hans niet naar het vliegveld gebracht, maar heeft Joost de honneurs op zich genomen. Ik ging al op tijd naar het werk en Hans zou samen met Joost rond lunchtijd naar Vicky komen. Deepa en Esther kwamen ook nog om afscheid te nemen van Hans. Nog een lichte lunch en toen kwam het definitieve afscheid. We kijken weer terug op een mooie vakantie in Nieuw Zeeland en Sydney en ik ga Hans weer erg missen.

Daar Joost nog bij mij was, was ik niet gelijk alleen en werd er dagelijks voor de inwendige mens gezorgd. Hij liet de keuze van het diner aan mij over, maar hij zorgde dat als ik thuis was we gelijk aan tafel konden. Ik had het gelijk druk omdat ik niet alleen werk voor Sydney moest doen maar ook voor Chicago. Helaas, aan het einde van de week besloot Joost om zijn plannen te veranderen en niet te gaan werken, maar nog ruim een maand te gaan backpacken. De maandag erop vloog hij naar Melbourne.

Dit jaar heb ik de ferry race bijgewoond tijdens Australia day. Het was niet helemaal te volgen wanneer de race aanving en wie de deelnemers. Ik kan dus ook niet zeggen wie er gewonnen heeft. De rest van de dag lekker ontspannen want we hadden een vrije dag. De Australia open tennis volgde ik op tv en werd het regelmatig laat, want de Australiers vinden dat ze de belangrijkste wedstrijden ’s avonds moeten uitzenden. Zo kunnen de mensen in Europa het ook live volgen. Het gevolg dat veel Australiers het einde van de finale tussen Djokovic en Nadal niet gezien hebben.

Opera in Domain stond ook weer op het programma. Dit jaar werd de opera Parelvissers van Bizet uitgevoerd. Samen met Esther, Eva Maria en Lars heb ik het bijgewoond.

De eerste 2 weekends van februari was Caryn in Sydney. Heel leuk om ze na ruim 6 maanden weer te zien. Ze had ook geluk want de weergoden waren haar goed gezind. We hebben lekker heerlijk gegeten en bijgekletst. Met nog 2 collega’s van Abn Amro ben ik met Caryn en Lara ook nog wisten zeilen. Het begon heel goed maar halverwege de dag sloeg het weer om. Toen bleek ook nog dat we niet meer op de motor konden varen. Achterstallig onderhoud was de oorzaak. Het werd een dag met zeilen, onweer (kletsnat), zon en geen wind. Dat laatste is heel vervelend als ook de motor niet werkt. Gelukkig wilde ons iemand slepen en arriveerden we met 2 uur vertraging bij het verhuurbedrijf. Voor Caryn als voor mij was dit bezoek de bevestiging dat de vriendschap nog steeds goed is tussen ons.

Vorige week zondag heb ik Sandra en vriendin Bianca van het vliegveld opgehaald. Het is het 2de bezoek van Sandra aan Australie. Van maandag t/m woensdag hebben ze Sydney en Manly verkend. Donderdag zijn ze naar Uluru (Ayers rock) gevlogen. Ik had ze kunnen upgraden naar business class en vlogen ze dus super luxe. Kijk naar de foto’s voor een impressie. Zaterdagmiddag waren ze weer terug in Sydney. Onder een heerlijke diner en vuurwerk hebben we bijgekletst in Darling Harbour. Zondag zijn we samen naar Taronga zoo geweest. Zondagavond hebben ze de bus naar Byron Bay genomen. Naast Byron Bay staat ook Fraser Island en WhitSunday coast op het programma. Ze vinden het beiden heel spannend om zo te gaan reizen.

Op het moment dat ik dit schrijf zit ik in het vliegtuig op weg naar Chicago. De planning is daar 6 weken te zijn. We gaan een nieuw systeem uitrollen. Het komt niet echt goed uit nu Sandra, Bianca en Bart nog in Australie zijn. Ik had graag met hun nog wat activiteiten ondernomen. Ze zullen zich nu zelf moet redden. Gelukkig heb ik een buurvrouw en collega’s die ze zullen helpen als het nodig is.

  • 27 Februari 2012 - 08:35

    Mary:

    Tjee Liesbeth, je familie daar en jij voor 6 weken naar Chicago...het moet niet gekker worden hoor! haahahahaa Succes met het nieuwe systeem!
    groetjes uit een zonnig Raamsdonksveer

  • 27 Februari 2012 - 09:08

    Linda:

    Hey Liesbeth!
    Leuk om weer een verhaaltje te lezen!
    Super leuk dat Caryn weer in Sydney was!!
    En idd super balen dat jij nu in Chicago bent terwijl mn sister en bart nog in australie zijn!
    Heel veel succes daar!!
    Liefs Linda!

  • 27 Februari 2012 - 10:05

    Toon:

    Hoi Liesbeth,

    heb je het Veerse Carnaval met hoofdrollen voor o.a. Hans en Quirinus niet gemist? Gelukkig had je weer veel aanloop in de grootste stad "Down Under"... Veel (werk)plezier in Chicago. Wellicht heb je nog wat tijd over om achter de beweegredenen van de Tea Party (mopperende meelopers?) en de link met Ron Paul (dus niet de favoriet Mitt R.)) te komen...

    Goodbye!

    Toon uit een door de recessieberichten EN de slechte gezondheidsperspectieven van prins Friso extra kwakkelend Nederland.

  • 27 Februari 2012 - 19:24

    Marian:

    we hebben je regelmatig gesproken op skijpe veel werkplezier in chicago en bedankt voor je goede zorgen voor ons sandra ze hebben de vakantie van hun leven
    groetjes marian

  • 27 Februari 2012 - 19:40

    Pieter:

    Hoi Liesbeth,
    Ik hoop dat je een goede reis naar Chicago en dat je goed aangekomen bent.
    Veel succes met je werk daar, we spreken elkaar gauw.

    Dikke kus

  • 27 Februari 2012 - 20:15

    Wim Veldhuis:

    Hi Liesbeth, fijne tijd gewenst in Chicago, hopelijk gaat alles goed.
    Groetjes uit Nederland :)

  • 27 Februari 2012 - 22:14

    Qu:

    Hoi Liesbeth,
    Ook namens mij hartstikke bedankt voor de "opvang" van onze kinderen (Bianca hoort er voor het gemak ook bij!).

    Heel veel succes met je werk in Chicago. Want het is wel wat anders "een nieuw systeem uitrollen" in vergelijking met "het café uitrollen"!

    laat je ons ook meegenieten van foto's van jouw werk- en verblijfomgeving in Chicago?

    houdoe,
    Qu

  • 17 Maart 2012 - 09:27

    Sandra:

    Liesbeth nogmaals bedankt!
    Het was FANTASTISCH!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Voor het bedrijf Abn Amro clearing Chicago?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 105648

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 30 September 2014

Mijn tweede reis - Chicago

08 November 2007 - 01 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: