St Patrick's day in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu St Patrick's day in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

St Patrick's day in Chicago

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

19 Maart 2012 | Verenigde Staten, Chicago

Ik ben al bijna 3 weken in Chicago. Toen ik arriveerde was het rond het vriespunt. Op het moment dat ik dit zit te typen is het 20 graden Celsius (zondagmorgen 10:30am). Ja, ik zeg Celsius erbij want hier in de US hebben ze het over Fahrenheit. 20 graden Celsius is 72 graden Fahrenheit. Dit is niet het enige wat anders is, het is ook de afstanden (miles), inhoudsmaten, etc.

De 1ste week had ik nog veel last van de jetlag. Het weekend heb ik dan ook gebruikt om bij te slapen. Het was bewolkt en koud. Zaterdag op zoek gegaan naar handschoenen, want die heb ik niet in Sydney liggen.

Het 2de weekend sloeg het weer om. Vrijdag was het nog rond het vriespunt en zaterdag was het prachtig zonnig. Zaterdag was ik met andere Nederlandse collega’s uitgenodigd bij de manager. Hij is zelf ook Nederlander en heeft 7 jaar in Sydney gewoond.
Zondag werd in Chicago de klok op zomertijd gezet en was het weer mooi weer. Ik kon de winterjas omwisselen voor een jack. Een heerlijke wandeling gemaakt langs het meer en in het park lekker in het zonnetje gezeten.

Gisteren (zaterdag 17 maart) was het St Patricks day. Dit wordt hier in Chicago groots gevierd. Zoals jullie misschien wel weten zijn er veel Ieren naar Amerika gegaan. Dat heb ik gemerkt. De hele stad was groen.’s Morgens liepen er al veel mensen in het groen gekleed. De rivier, die dwars door Chicago loopt, werd groen gekleurd. In het centrum van de stad was een parade. Ik dacht dat die in 1 uurtje wel voorbij was, maar toen ik het na 2 uur wel gezien had waren de laatste groepen nog niet voorbij. Het zijn clubs die in de wijken van Chicago zitten. Doordat de sociale voorzieningen in US niet goed is, zijn mensen afhankelijk van elkaar. Ze doen dus veel samen, zodat als het nodig is op steun kunnen rekenen. De clubs werden afgewisseld door muziekgroepen.

Dit jaar heeft Chicago geen winter gehad met veel sneeuw en kou. Nu is het gewoon zomer, dat is niet normaal voor Chicago. Ik had hier niet opgerekend en moest vandaag naar de winkel om voorjaarskleren te kopen. Ik kom dan wel tot de ontdekking dat Sydney duur is en US goedkoop.

Jullie zullen afvragen waar ik verblijf. ABN AMRO heeft een appartement voor mij geregeld 15 minuten wandelen van kantoor. Ik zit op de 33ste verdieping met mooi uitzicht. Restaurants en winkels zijn dicht in de buurt.

Ik maak lange dagen. Als het einde dag Chicago is, is de volgende dag in Sydney al weer begonnen.

  • 19 Maart 2012 - 08:56

    Linda:

    So das pas groen zeg.... Ik dacht dat je het niet letterlijk bedoelde met de rivier die groen is, maar op de foto zie ik toch wel anders!!
    Lekker dat het voorjaar daar al lekker te voelen is! Nu hier nog! Ik wil ook mijn slippertjes weer aan!
    Geniet ervan he!
    X

  • 19 Maart 2012 - 12:31

    Marian:

    hoi liesbeth
    fijn dat het weer beter is geworden
    je vermaakt je wel lees ik
    sandra heeft het geweldig gehad in australie met hele mooie fotos
    werk ze nog daar
    groetjes


  • 19 Maart 2012 - 12:46

    Q&A:

    Liesbeth nog bedankt voor je felecitatie.We hebben een fijne dag gehad bij Joke. Hans zal wel foto's sturen. We hopen dat je het niet te zwaar krijgt. Klinkt allemaal schitterend, maar toch....beetje oppassen hoor.Veel liefs van ons beiden.

  • 19 Maart 2012 - 15:29

    Toon:

    Hoi Liesbeth,

    volgens wordt je nog een Ierse, want je hebt in Chicago en in Sydney voor aandacht voor de patroonheilige van de Ieren?!?

    En wat een mooie zonsondergang!

    So long!

    Toon

  • 19 Maart 2012 - 15:31

    Toon:

    Sorry haastige spoed is zelden of nooit goed... "Voor" moet "veel" zijn...

    Excuses!

    Antony who is to blame

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Voor het bedrijf Abn Amro clearing Chicago?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 105627

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 30 September 2014

Mijn tweede reis - Chicago

08 November 2007 - 01 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: