Pasen in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Pasen in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Pasen in Chicago

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

22 April 2012 | Verenigde Staten, Chicago

Op het moment dat ik dit schrijf is Pasen al weer 2 weken geleden. Het was de bedoeling dat ik vorige week weer naar Sydney terug zou vliegen, maar door vertraging van het project hebben ze me gevraagd tot 4 mei te blijven.

Begin van de week is het systeem in-productie gegaan. We zijn de 1ste fase aan het afsluiten en de inventarisatie van de 2de fase gestart. Grote kans dat dit niet mijn laatste bezoek aan Chicago zal zijn.

Naast veel werken heb ik ook nog wat ondernomen in Chicago. Binnnen 1 week tijd werd ik uitgenodigd om een ijshockeywedstrijd van de Blackhawks en een basketbalwedstrijd van de Chicago Bulls. Beide teams maken gebruiken van hetzelfde stadion (United Center).
Bij zowel ijshockey als basketbal moet er een winnaar en verliezer zijn. Als bij de normale wedstrijd de stand gelijk is, moet verlenging gespeeld worden. Bij het ijshockey wordt er met 1 speler minder gespeeld zodat het gelijk een hele andere wedstrijd wordt. De verlenging van basketbal kan heel lang duren omdat er regelmatig een timeout wordt aangevraagd. De verlenging van 5 minuten duurde in totaal 30 minuten. De vrouw van de collega had voor de wedstrijd al gezegd dat de basketbalwedstrijd in de laatste minuut bepaald wordt, nu bij ons was het in de laatste seconde.

Je moet de Amerikanen 1 ding nageven, je wordt van begin tot het eind vermaakt. Er zijn regelmatig pauzes, maar die worden allemaal ingevuld.

In mijn laatste verslag schreef ik dat het zomer was. Dat is nog 1 week geweest daarna is het wisselvallig geworden. Sommige dagen rond de 5 graden en andere 15 graden. ’s Morgens eerst kijken wat het weer gaat doen en dan pas aankleden.
Ik heb ook nog aan een hardloopwedstrijd meegedaan. Het was een race van 8 km die door de stad ging. Mijn tijd was 47 minuten.

Paaszondag heb ik de trein naar Milwaukee genomen. De treinreis duurde 1 ½ uur. Daar aangekomen ben ik de stad gaan verkennen. Milwaukee ligt ook aan het meer. Het was prachtig zonnig maar er stond een gemene koude wind. Na 3 uurtjes wandelen had ik de stad gezien en ben ik weer terug naar Chicago gegaan. Een mooie stad die klein is tov van Chicago maar op zomerse dag gezellig kan zijn. Er zijn veel Duitse restaurants/bars.
Helaas kennen ze geen 2de paasdag in Chicago, dus moest er weer geworden. Ik heb nu wel 2 vakantiedagen tegoed, omdat Goede Vrijdag en 2de paasdag vrije dagen in Sydney zijn.

Vandaag ben ik naar het “The Field Museum” geweest. Ik heb de tentoonstelling Mummies en Genghis Knan bezocht. Naast de tijdelijke tentoonstellingen heeft dit museum diverse vaste tentoonstellingen. Het is te veel om op 1 dag te doen. Maar als ik later dit jaar terug ga naar Chicago, zeker het bezoeken waard.

Daarnaast ben ook naar de musical Jersey Boys geweest en concert van Chicago Symphony Orchestra met Mitsuko Uchida als dirigent/pianist opgeluisterd.

Zaterdag 5 mei vlieg ik naar Los Angeles. Ik ga Jozef en Betty opzoeken. Ik blijf tot dinsdag 8 mei bij hun en vlieg dan door naar Sydney.

  • 22 April 2012 - 06:13

    Pieter:

    Hoi Liesbeth,
    Goed weer een verhaaltje te lezen waar je zoal mee bezig bent.
    Weer mooie ervaringen opgedaan.
    Hier gaat alles goed, het wordt weer gezellig druk in huis.
    Dikke kus

  • 22 April 2012 - 06:42

    Hans:

    Je hebt nog hard gewerkt, nadat we elkaar vannacht gesproken hebben. Dat museum is wel heel fotogeniek zeg.
    Groetjes

  • 22 April 2012 - 10:47

    Sandra:

    Hi Liesbeth,

    Heel leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt!
    X

  • 22 April 2012 - 11:43

    Mark:

    Leuk om weer te lezen:)!!
    Gr

  • 22 April 2012 - 12:25

    Ilse Van Gelder:

    Hoi Liesbeth,
    Leuk om weer hele andere foto's te zien. Grappig dat het toch weer heel anders is als in Sydney. Volgens mij heb je de afgelopen jaren wel heel veel indrukken opgedaan en gezien, van oost naar west en weer terug. Werk niet te hard, denk aan jezelf en geniet met name!
    Groetjes uit Breda.

  • 22 April 2012 - 13:44

    Huub:

    Hoi Liesbeth,
    Leuk om weer eens te lezen wat jij meemaakt.
    Groet uit Oosterhout.

  • 22 April 2012 - 14:46

    Rino En Ria:

    Hallo Liesbeth
    Prachtige foto’s van Milwaukee met een stralend blauwe lucht.
    En een schitterend museum!
    groetjes uit ’t Veer.

  • 22 April 2012 - 15:55

    Fam. Langermans:

    Hoi Liesbeth,
    Echt vet hoor, naar een basketbalwedstrijd en ijshockeywedstrijd, vooral dat laatste lijkt me echt supergaaf! Hadden ze ook een orgel in de hal? Mooie foto's hoor. Hier gaat alles z'n gangetje uiteraard, de enige opschudding is dat jullie Hans mij uit de UGBH wil hebben.
    Veel plezier in LA.
    Groetjes Eric en de rest

  • 23 April 2012 - 07:45

    Linda:

    Hallo Liesbeth!
    Leuk om weer een verhaaltje van je te lezen!! En fijn natuurlijk dat alles nog steeds goed bevalt!
    X

  • 23 April 2012 - 08:52

    Q&A:

    Je laat ons alle mooie momenten meegenieten maar je zult hard moeten werken om dit alles te kunnen realiseren. Sterkte. Leuk dat je naar Jozef en Betty gaat, tenminste . . .
    Er verandert nog wel eens wat ! We zien je volgende serie graag tegemoet en anders tot binnenkort.
    NB. De foto van de 3 "meiden" doet me erg aan je moeder denken. Wat zou ze toch trots zijn Liesbeth.! Trouwens op de anderen ook. gr.

  • 23 April 2012 - 18:00

    Ine:

    Hoi Liesbeth! Zo zie je binnen een paar jaar wel een heleboel van de wereld zeg! Hartstikke leuk! Geniet er maar van!

    groetjes Ine

  • 26 April 2012 - 16:39

    Ria:

    Hoi Liesbeth,
    Wat een leuk verhaal weer, zo leren we van de andere kant van de wereld ook weer iets nieuws. Leuke foto's ook.

  • 01 Mei 2012 - 11:48

    Toon:

    Hoi Liesbeth,

    zeer veel dank voor jouw verslag met zoals altijd fraaie opnames. Dit keer vond ik de foto's van het oorlogsmuseum in Milwaukee heel bijzonder. En klopt het dat de koperblazers van het Chicago S.O. een unieke klank(kleur) hebben?

    Goodbye!

    Toon uit vrij zonnig Waalre

  • 01 Mei 2012 - 12:33

    Olga:

    Zo, eindelijk even de tijd genomen om je reisverslag te lezen. Oh, wat ziet dat oorlogsmuseum er prachtig uit. Ben zo beniewd hoe het er van binnen uitziet! Fijne tijd in LA, en goede reis terug naar Sydney.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Voor het bedrijf Abn Amro clearing Chicago?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 105640

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 30 September 2014

Mijn tweede reis - Chicago

08 November 2007 - 01 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: