Vlug bezoek aan Nederland en weer Chicago - Reisverslag uit Tokio, Japan van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu Vlug bezoek aan Nederland en weer Chicago - Reisverslag uit Tokio, Japan van Liesbeth Leijten - WaarBenJij.nu

Vlug bezoek aan Nederland en weer Chicago

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

16 Juli 2012 | Japan, Tokio

Het is al weer 2 maanden geleden dat jullie iets van mij gehoord hebben via mijn blog.

Ik ben maar 3 weken in Sydney geweest, daarna ben ik weer naar Chicago gevolgen. Om na 1 week naar Nederland te vliegen voor een week vakantie. De belangrijkste reden om naar NL te vliegen was dat Quirinus gehuldigd zou worden omdat hij 40 jaar lid was van harmonie de Eendracht. De huldiging vond plaats tijdens de jaarlijks verenigingsavond. Eerst hebben we met z'n alleen naar de voetbalwedstrijd Nederland - Denemarken gekeken. Zoals je op de foto's kan zien was iedereen in het oranje gekleed. Ondanks de uitslag werd het een gezellige avond met polonaise en dansen. Ik heb weer met veel mensen bij kunnen kletsen.

De rest van de week bestond uit het bezoeken van familie en vrienden. Hans had ook een week vrij, dus hebben we meeste bezoeken samen gebracht. Bijzonder was het weerzien van studiegenoot Elly en mijn jongere nicht Anneke. Ik hoop ze weer te mogen ontmoeten als ik weer in NL ben.

Na ruim een week ben ik weer naar Chicago gevlogen. Daar ben ik tot 15 juli gebleven. In Chicago is het van begin juni zomer geworden. Met regelmatig temperaturen van ruim boven de 30 graden.
Ik heb voor het eerst "independence day" meegemaakt. In de stad was alleen 's avonds een concert in millennium park en vuurwerk op het meer. In de buitenwijken waren overdag al parades en werd ook daar de dag met vuurwerk afgesloten. Vanuit mijn appartement heb ik dat kunnen bewonderen.

Zoals in Sydney worden er in Chicago veel activiteiten buiten georganiseerd in de zomermaanden. Een heel bijzondere plaats is in het park Ravinia bij Highland park. Hier worden 3 maanden lang elke dag concerten gegeven van pop, klassiek, modern, etc. Samen met Bert, Patrick en Iris ben ik een avond geweest. Het Chicago Symphony orkest speelde onder leiding van Jaap van Zweden. Naast een theater met podium en zitplaatsen is er een groot park waar iedereen op meegebrachte plaid en/of tuinstoeltjes zitten. Er waren groepen die hadden ook picknicktafel bij zich en was de tafel gedekt en kon het bloemetje ontbreken. De picknickmand ontbrak niet.

Op een zondagmorgen heb ik een kano-toer op de Chicago rivier gedaan. Onderweg vertelde de gids over de geschiedenis van de stad en de gebouwen die we passeerden. Na de toer sloeg het weer en viel er in korte tijd heel veel regen. Sommige buitenwijken kwamen zonder stroom te zitten.Bij een collega duurde het 1/2 dag voordat er weer stroom was.
Ruim 10 dagen is voor Chicago begrippen heel warm geweest. Je moet denken aan boven de 35 graden celsium (95 Fahrenheit). Als je buiten kwam, leek dat er een deken over je heen werd gelegd. Ik dacht op een vrijdagavond verkoeling te gaan zoeken door een boottour op het meer te gaan doen. Het leek op het water nog warmer. De tour gaf je een mooie indruk van de stad.

Het is gebruikelijk in Amerikaans restaurant dat als je niet alles hebt opgegeten dat je het in doggy bag mee naar huis kan nemen. Ik sla dat af, maar 1 keer heb het toch gedaan toen we bij Joe crabs hebben gegeten. De Kings krab was zo heerlijk dat ik de rest de volgende dag wilde opeten. Onderweg naar huis zag ik een dakloos die om geld vroeg. Ik heb hem de doggy bag gegeven. Nadat ik 100 meter verder gelopen was, riep hij heel hard 'THANK YOU'. Ik hoop dat hij er van genoten heeft, zoals ik er ook van genoten had.

De laatste zaterdag was ik uitgenodigd bij de party van OPS afdeling. We waren uitgenodigd bij de hoofd van de afdeling thuis en zoals de collega's zeiden is dat niet in de buitenwijk maar in 'de country' (platteland). Het was mooie afsluiting van 5 weken in Chicago.

  • 16 Juli 2012 - 07:50

    Huub:

    Hoi Liesbeth,
    Leuk om weer even bij te lezen. Ben je nu klaar in Chicago?

  • 16 Juli 2012 - 08:30

    Joke:

    Hoi Liesbeth,
    Jemig, je reist wat af. Waar zit je nu op de aardbol?
    Het blijft altijd leuk om jouw verslagen te lezen. Super!

  • 16 Juli 2012 - 09:12

    Mark:

    Gaaf verhaal weer!
    Groetjes

  • 16 Juli 2012 - 10:46

    Pascal:

    Wauw.... de foto's van d'n ander kant van de wereld waren al geweldig, maar deze van Chicago mogen er zeker ook zijn... Mooie 'kiosk' overigens daar... is Sjaak Pruijssers langs geweest?

  • 17 Juli 2012 - 20:20

    Toon:

    Hoi Liesbeth,

    moeder en ik hebben jouw verslag - net terug uit het Saarland (toeristische tip: bezoek de Saarschleife!) - met veel plezier weer gelezen. En klopt het dat "onze" muzikale Jaap op de bok echt charisma heeft? En mede daardoor in de V.S. tot "conductor of the year" (in 2011?) is verkozen?

    Groetjes ook van ma,

    Toon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Voor het bedrijf Abn Amro clearing Chicago?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 105625

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 30 September 2014

Mijn tweede reis - Chicago

08 November 2007 - 01 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: